🎓 Els influencers: la coherència i passió que ambicionen les marques i atreu els seguidors

La figura del influencer ha centrat el debat de l'esdeveniment sectorial per a titulats de l'àrea de Comunicació organitzat pel Servei de Alumni

Fecha: dilluns, 06 de de març de 2017 a las 11:15h

Els influencers: la coherència i passió que ambicionen les marques i atreu els seguidors

La figura del influencer ha centrat el debat de l'esdeveniment sectorial per a titulats de l'àrea de Comunicació organitzat pel Servei de Alumni. Sobre el lema "Influencer: entre la informació i la publicitat", han debatut les instagramers Aretha Fuster "Aretha la Galleta", Marta Sanahuja "Delicious Marta" i Carla Hinojosa i la directora de desenvolupament d'internet de la Fundació La Caixa, Lola Pardo.

Xarxes com Instagram han diluït les fronteres tradicionals dels mitjans de comunicació i per aquest motiu hagi cobrat força el debat sobre el paper que els correspon jugar als anomenats influencers. Què factor determina la importància que han cobrat aquests? Segons Lola Pardo, els influencers aporten quelcom que les marques no poden aconseguir mitjançant la publicitat tradicional: passió. "Per a una marca és molt difícil crear emocions", no obstant això, les influencers són "creïbles i actuen d'una manera apassionada".

L'honestedat i la coherència són dos valors que les tres influencers han destacat. En certa manera, i com assenyala Carla Hinojosa, "la fidelitat a un estil és una cosa que deus als teus seguidors". Però no es tracta només d'una qüestió d'integritat, també l'efectivitat de les accions depèn que hi hagi un fons de veritat. "Si col·labores amb alguna cosa que no va amb tu, no funcionarà perquè la gent et coneix", ha destacat "Aretha La Galleta" i, en aquesta línia, Delicious Martha ha exposat la necessitat que el influencer "tingui molt clars els seus valors i no es vengui a qualsevol cosa".

Sobre l'efectivitat publicitària de les accions en xarxes socials, Aretha, que va estudiar Publicitat a la nostra universitat, considera que la principal virtut d'Instagram és que "segmenta molt bé". Hinojosa, que també forma part de la comunitat alumni, subscriu aquest criteri: "surt molt a compte fer publicitat a través de influencers".

No hi ha hagut unanimitat en la qüestió de si el treball d'influencer entra dins del terreny d'allò que considerem periodisme. Per a Lola Pardo això és un fet inqüestionable. "Amb l'economia digital, qualsevol és un mitjà de comunicació. És clar que els influencers fan periodisme, ja que informen, opinen i entretenen". Cal tenir en compte que el paradigma de la comunicació, amb referència a una veritat objectiva, ha canviat. "El paradigma avui són les emocions", ha afirmat. No obstant això, tant "Aretha La Galeta" com Hinojosa es veuen més com a publicitàries, mentre que "Delicious Marta" es considera una "mini agència de comunicació comprimida".

Els influencers: la coherència i passió que ambicionen les marques i atreu els seguidors