🎓 Formació CCL: al lideratge s'arriba pel camí de l'experiència

La Universitat, com a part del grup CEU, ha començat aquest curs a introduir formació en lideratge conforme a la metodologia del Center for Creative Leadership (CCL) en alguns dels seus programes

Fecha: dijous, 10 de de novembre de 2016 a las 19:30h

Formació CCL: al lideratge s'arriba pel camí de l'experiència

La Universitat, com a part del grup CEU, ha començat aquest curs a introduir formació en lideratge conforme a la metodologia del Center for Creative Leadership (CCL) en alguns dels seus programes. Concretament, s'han impartit ja sessions en els màsters universitaris de logística i comerç internacional i de dret i negoci marítim.

Els encarregats de conduir aquesta formació avalada per CCL –a Catalunya, la nostra universitat és l'única acreditada per fer-ho- han estat la vicerectora d'Ordenació Acadèmica i Professorat, Eva Perea, i el director del Departament d'Educació i Humanitats, Miguel Ángel Belmonte.

Tots dos havien estat capacitats prèviament per CCL a través d'una formació en la qual van adquirir els coneixements i competències necessaris per transmetre el model. Aquest, com assenyala Perea, es fonamenta a concedir una gran importància al procés i a l'experiència. La filosofia de CCL és que, en qüestió d'aprenentatge, i més tractant-se de lideratge, “el 70% és experiencial, el 20% procedeix de la col·laboració amb l'equip i solament el 10% és imputable al formador”.

Per aquesta raó, en les sessions es realitzen activitats en les quals es mostra la importància del procés en si mateix i la forma en què ha d'analitzar-se l'experiència per extreure les conclusions que defineixin els objectius del futur. Les situacions que s'indueixen en la formació s'encaminen al fet que els participants “treguin de dins els seus valors, analitzin el seu recorregut vital i defineixin els seus objectius de futur”, exposa Perea.

La metodologia CCL suposa trencar amb una inèrcia irreflexiva en la qual es concatenen accions sense que intervingui la reflexió i l'anàlisi. Una lògica que calia canviar perquè, com subratlla Perea, “l'experiència ens diu que les organitzacions que més creixen no són les que premien els resultats sinó l'aprenentatge”.

Així, en aquestes primer contacte amb formació en lideratge de CCL, Perea i Belmonte han treballat per generar, en primer lloc, un clima de confiança i, posteriorment, aconseguir que els participants entenguin, partint de l'autoconeixement, com funciona el lideratge. Segons descriu Perea, tot això comporta “un procés que arriba dins de la gent”.

Formació CCL: al lideratge s'arriba pel camí de l'experiència