🎓 L'aprenentatge per projectes exigeix canviar l’escola en profunditat

La Universitat ha celebrat una nova edició monogràfica de les trobades Education Talks

Fecha: dijous, 01 de de desembre de 2016 a las 19:00h

L'aprenentatge per projectes exigeix canviar l’escola en profunditat

La Universitat ha celebrat una nova edició monogràfica de les trobades Education Talks (#EDUCATIONTalks), la plataforma per a la innovació a l'educació amb la qual es proporciona als professionals de l'ensenyament un espai de trobada per debatre sobre qüestions clau de transformació i canvi educatiu. En aquesta ocasió, el tema proposat ha estat ‘Aprenentatge per projectes’, per inspirar el col·loqui sobre aquest assumpte, Education Talks ha reunit un quartet de docents avalats per la seva experiència en la implantació del mètode del aprendizale basat en projectes: l'assessor estratègic en transformació educativa i cultura organizacional de Jesuïtes Educació, Xavier Aragay, la directora d'Educació Infantil i Primària del Co·legi Montserrat, Marta Molina; el membre de l'àrea de Projecte Educatiu Escola Pia de Catalunya, Jaume Montsalvatge, i la directora Institut de Sils, Iolanda Arboleas.

Els quatre han plantejat l'aprenentatge basat en projectes com una cosa que transcendeix de l'aplicació individual per part d'un docent, ja que, per ser real, ha de transformar per complet l'escola i el seu funcionament. És a dir, un canvi de paradigma conforme al qual s'han d'organitzar horaris, grups i, fins i tot, els espais de l'escola. 

Altres conceptes lligats a l'aprenentatge basat en projectes als quals s'ha al·ludit repetidament són la multidisciplinariedad i l'heterogeneïtat. Els ponents consideren necessari trencar amb la fragmentació en matèries i desenvolupar projectes en què estigui implicat tot un equip docent i que patrocini un coneixement relacional. A més, s'ha fet referència a la importància que l'aula sigui mirall del món, de la realitat, raó per la qual convé formar grups heterogenis, caracteritzats per la diversitat. 

Finalment, l'aprenentatge basat en projectes redefineix, segons han explicat, el rol que li correspon al professor i a l'alumne. El primer deixa de ser un transmissor per esdevenir un acompanyant, un guia. L'estudiant es converteix al centre mateix del procés, en l'eix entorn del que tot gira. 

Consulta més informació en la nota de premsa

L'aprenentatge per projectes exigeix canviar l’escola en profunditat