🎓 Màster en Periodisme Esportiu amb el diari Sport

La nostra universitat i Sport, com a cara visible de Premsa Ibèrica en aquest projecte, van celebrar la posada de llarg d'una aventura que emprenen conjuntament: el màster en Periodisme Esportiu, que començaran a impartir el curs pròxim.

Fecha: dimecres, 13 de de març de 2024 a las 19:00h

Màster en Periodisme Esportiu amb el diari Sport

La nostra universitat i Sport, com a cara visible de Premsa Ibèrica en aquest projecte, van celebrar la posada de llarg d'una aventura que emprenen conjuntament: el màster en Periodisme Esportiu, que començaran a impartir el curs pròxim. L'escenificació de l'arrancada d'aquest projecte s'ha fet amb la signatura del conveni que possibilita la creació del màster, que el principal objectiu del qual és acostar les pràctiques periodístiques d'un dels mitjans referents de la informació esportiva als alumnes de la Universitat.

Aitor Moll, conseller delegat de Premsa Ibèrica, i Joan Vehils, director del Diari SPORT, han estat presents en l'acte que ha obert José Ignacio Castelló, periodista i professor de la Universitat, i encarregat de coordinar el Màster, amb un xicotet discurs agraint els esforços perquè tot aquest projecte sigui possible.

El rector, Rafael Rodríguez-Ponga, també ha volgut agrair la confiança dipositada en la institució assegurant que "reforçarà la visió acadèmica i els serveis que oferim. Complim 50 anys com a entitat universitària i això ens permet veure amb claredat els camins que volem prendre. Un d'ells, el de l'àmbit de la comunicació. Iniciar un màster amb una empresa líder del sector és una garantia per a nosaltres", assegura.

Aitor Moll, conseller delegat de Premsa Ibèrica, també ha volgut mostrar el seu entusiasme pel projecte. "Des de Premsa Ibèrica tenim molta il·lusió per participar en la formació dels futurs professionals del sector. Ens omple d'orgull. El periodisme és vocació, i el periodisme esportiu és, segurament, el planter més gran de periodistes de totes. Molta gent entra en el món del periodisme per l'esport".

"SPORT té dos milions de lectors en paper encara i uns 24 milions d'usuaris únics mensuals. SPORT és la nostra gran marca esportiva, però tenim altres 26 marques d'esports. Premsa Ibèrica és ideal per a posar en marxa aquest projecte per aquest gran actiu. Esperem molt del projecte. La combinació Premsa Ibèrica - Abat Oliba CEU oferirà la visió més actualitzada del periodisme esportiu a tots els seus alumnes", apunta.

Sobre el màster, José Ignácio Castelló explica que "SPORT lidera en números, però també en il·lusió, la qual cosa té els nostres alumnes. Arribem en el moment oportú, amb Barcelona en l'epicentre de l'esport. Tot està definit, i hem treballat amb SPORT per a conèixer el que demanda el mercat. Formarem professionals i persones. Aprendran gaudint des del primer minut". Per a finalitzar, ha recorregut a una metàfora inspirada en la seua passió per l'hípica: "teníem un joquei i hipòdrom, ens faltava un pura sang, i ja ho tenim".

Joan Vehils, director del Diari SPORT, també ha pres la paraula abans de la signatura del conveni. "Serà un èxit absolut. Per la Universitat, i pel que SPORT ha de comptar. Tenim un grup darrere molt potent que ens permet ser una multiplataforma líder. Aquest Màster serà el complement que a vegades falta en la facultat per al periodista esportiu", indica.

Màster en Periodisme Esportiu amb el diari Sport