girl
Diploma en Màrqueting i Comunicació per a Despatxos Professionals
Denominació

Diploma en Màrqueting i Comunicació per a Despatxos Professionals

Àrea acadèmica

Dret i Ciència Política

Durada

20 hores

Crèdits

3

modalitat

Presencial

Idioma

Castellà

Perfil alumne

Advocats, economistes, arquitectes, enginyers, metges, etc., que busquen millorar la gestió dels seus despatxos, bufets o consultes, que han de ser concebuts com empreses.

Admissió i matrícula

Sol·licitud d’accés via web, enviament de la documentació i formalització d’ingrés a la Universitat.

Calendari i horari

Del 2 al 30 de novembre. Cinc dimecres consecutius de 16.00 h a 20.00 h.

Calendario Académico

Programa pensat per dissenyar un pla de màrqueting i comunicació eficaç i coherent.

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Especialització, diferenciació i projecció professional

Catalunya és un dels llocs d’Europa amb més concentració de despatxos professionals. La nostra ràtio d’advocats per 1 000 habitants (2,63) és superior a la d’Alemanya o França. Condemna això als professionals a tenir pocs clients? En absolut. Alhora, som una de les regions del continent amb més pimes i micro pimes. A Catalunya hi ha el doble d’empreses que a Bèlgica i més que a tots els països escandinaus junts. En aquest context, els despatxos professionals: advocats, economistes, arquitectes, etc., han desenvolupat en els últims anys polítiques de màrqueting i comunicació i noves formes de relació comercial amb els seus clients. No obstant això, la falta d’experiència en aquest camp pel qual els professionals que estan al capdavant de les seves societats professionals i despatxos no estan formats, porta moltes vegades a cometre errors que llastren el desenvolupament del despatx, bé per una despesa enfocada de forma errònia o per la consecució d’un posicionament que no és l’adequat.
Aquest programa pretén presentar de forma concreta i executiva, de la mà d’experts i de casos pràctics i reals, com desenvolupar una marca, com aconseguir un bon posicionament al mercat i com crear i executar un pla de màrqueting i comunicació que sigui eficaç i coherent amb la dimensió i objectius del despatx.

2. Professorat

Quadre docent compost per prestigiosos professionals que posseeixen una contrastada experiència docent i professional.

3. Desenvolupament professional

Plantejament estratègic de màrqueting i comunicació a mitjà i llarg termini pel desenvolupament del negoci.

4. Ocupabilitat

La taxa mitjana d’inserció laboral és del 95 % en els estudis de postgraus del CEU.

5. Recursos d’informació

El Servei de Biblioteca està concebut com una unitat de suport a l’estudi i a la investigació amb l’objectiu prioritari de respondre a les exigències educatives i científiques. Disposa d’amplis horaris d’obertura, fins i tot els caps de setmana, amb els millors equipaments informàtics. A més, la UAO CEU posa a l’abast de la comunitat universitària un dipòsit digital que conté les publicacions en accés obert derivades de l’activitat docent, investigadora i institucional del professorat i dels alumnes i exalumnes de la Universitat.

Pla d'estudis

Sessió 1 i 2

  • Eines per atreure i retenir als clients rendibles:
  • El Màrqueting dels despatxos professionals
  • Planificació estratègica de Màrqueting
  • El Pla de Màrqueting
  • Segmentació i posicionament
  • La selecció de clients vitals
  • La satisfacció del client
  • La lleialtat del client

Ponents: Javier Gracia i José Luis de l'Olmo.


Sessió 3

  • El món de la xarxa
  • La web: com organitzar-la per crear marca
  • Com posicionar-la?
  • Com mantenir-la?
  • Les xarxes socials
  • Quins hi ha?
  • Què és un community manager?
  • Què fer i pots esperar d'una xarxa social?
  • Saber distingir entre l'ús de les xarxes socials professionals i les xarxes socials personals
  • La figura del ciutadà-periodista

Ponents: Regina Pacheco Pérez i Joan López

Sessió 4 - 5

  • El valor de la presència en els mitjans de comunicació:
  • Com sortir en els mitjans?
  • Quina relació mantenir amb els mateixos?
  • La diferència entre premsa general, premsa econòmica i premsa especialitzada
  • Qui és qui en la comunicació jurídica? Els rànquings i guies d'advocats
  • La premsa digital
  • La reputació i el rumor
  • La comunicació de crisi. Presumpció d'innocència *vs dret a la informació: la pena del telenotícies
  • Publicitat. Què fer o no fer? Què invertir? On, com i quan?
  • La imatge de marca personal cada vegada pesa més
  • Professionals que es converteixen en referència

Ponents: Joan López


Material Docent (inclòs en matrícula)
Màrqueting en els despatxos professionals: eines per atreure i retenir als clients rendibles. Jose Luis del Olmo Arriaga. Eiunsa. Edicions Internacionals Universitàries, S. A., 2011

Professorat

  • Dr. José Luis del Olmo Arriaga. Doctor en Comercialització i Investigació de Mercats. Llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques. Professor de Màrqueting a la Universitat Abat Oliba CEU Autor del Llibre El Marketing en los Despachos Profesionales.
    jlolmo@uao.es
  • Joan López Alegre. Llicenciat en Història. Director de Strategycomm. Col·laborador de mitjans comTelevisió de Catalunya i ABC.
    jlopez@Strategycomm.net
  • Xavier Gracia. Director de Màrqueting de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona. Llicenciat en Dret.
  • Regina Pacheco Pérez. Llicenciada en Filologia Hispànica i Curs Superior de Màrqueting en Internet (ICEMD). Professional de continguts i màrqueting digital des de l'any 2000 en empreses com Bertelsmann i Grupo Planeta.

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL

380 €

FORMA DE PAGAMENT

Els assistents al diploma en Màrqueting i Comunicació per a Despatxos Professionals hauran de realitzar el pagament complet abans d’iniciar el programa. Per accedir-hi, s’ha de contactar amb: masters@uao.es.

MÉS INFORMACIÓ

Postgrau i Extensió Universitària
Bellesguard, 30. 08022 Barcelona
Tel. +34 932 540 900
masters@uao.es

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGRÉS

Aquest programa es dirigeix a professionals liberals: advocats, economistes, arquitectes, enginyers, metges, etc., que busquen millorar la gestió dels seus despatxos, bufets o consultes, que han de ser concebuts com empreses.

OBJECTIUS

  • Formar i aprofundir en el plantejament estratègic de màrqueting i comunicació a mitjà i llarg termini per al desenvolupament del negoci. En especial, definir l’estratègia i els objectius de màrqueting del despatx.
  • Formar al professional en tècniques de màrqueting i comunicació perquè sigui capaç d’optimitzar la gestió de clients i accions promocionals.
  • Formar al professional en eines de comunicació específica per a despatxos professionals.
  • Mesurar la rendibilitat i productivitat del seu despatx, amb especial èmfasi en la seva gestió financera.
  • Proporcionar les claus per a la millora dels processos i la prestació dels serveis professionals.
  • Aprofitar les noves eines a la Xarxa  per guanyar i fidelitzar clients a través d’Internet.