🎓 L'art de l'emprenedoria social

El Club d'Emprenedors, amb el suport de la Càtedra d'Empresa Familiar i Creació d'Empreses, ha celebrat una nova edició del BCN Digital Challenge (BDC). Parlem de la competició universitària d'emprenedoria digital amb vocació social i de l'hereu directe dels BCN Thinking Challenge, creat fa deu anys pel propi Club d'Emprenedors.

Fecha: divendres, 25 de de març de 2022 a las 17:45h

L'art de l'emprenedoria social

El Club d'Emprenedors, amb el suport de la Càtedra d'Empresa Familiar i Creació d'Empreses, ha celebrat una nova edició del BCN Digital Challenge (BDC). Parlem de la competició universitària d'emprenedoria digital amb vocació social i de l'hereu directe dels BCN Thinking Challenge, creat fa deu anys pel propi Club d'Emprenedors.

Una IA enfocada a donar suport psicològic i alleujar la pressió assistencial sobre el sistema públic de salut mental i una App que registra els quilòmetres recorreguts a peu per a intercanviar-los per bonificacions i descomptes han sigut els projectes guanyadors d'eta nova edició del BDC.

Enguany, s'entregaven premis en dues categories, corresponents als dos reptes plantejats: ‘Mobilitat sostenible’ i ‘Salut Mental’. Els guanyadors s'han conegut en concloure la gala de presentació dels projectes.

En l'apartat de ‘Salut Mental’, la guanyadora ha sigut ‘Mint’, una idea que consisteix en l'aplicació de la IA per a donar suport i seguiment psicològic. Els propis creadors no ho consideren un substitut de l'acció del facultatiu, sinó un suport que pot servir per a alleujar la pressió assistencial la xarxa pública de salut mental. L'equip creador de ‘Mint’ estava compost per Marina Champer Ciscar, Antonio Javier Gómez Asencio i Laura Castro Vizconde.

La resposta de mobilitat sostenible que més va convéncer al jurat va ser ‘Appata’. Es tracta d'una aplicació que comptabilitza la distància recorreguda a peu per a bonificar-la amb tokens que podran ser canviats per viatges en transport públic o trajectes en Bicing. Els ideòlegs són Pablo Manén, Marta Andía i Mariola Herrero, tres estudiants de Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat que han constituït l'agència ‘Distarape’.

El premi al millor emprenedor ha recaigut en José Machuca.

La gala final ha sigut la culminació d'un trajecte llarg dins del BCN Digital Challenge, en el qual han participat estudiants de la Universitat, la Universitat de Barcelona i la Universidad CEU San Pablo (Madrid).

Després de la presentació de candidatures, va tindre lloc una fase preliminar -7 i l'11 de març-. En aquest termini, els equips participants van desenvolupar la seua idea de manera digital. En el procés, van comptar amb l'assessorament de WOW Startups, incubadora de startups i acceleradora de projectes d'empresa per a joves.

L'art d'emprendre

La gala final va tindre, a més, un component artístic. El claustre va ser decorat per a l'ocasió amb obres d'art d'artistes locals. Així mateix, també es va projectar en la façana de l'Aula Magna un ‘mapping’ lumínic que recreava diverses formes geomètriques i la gala va estar amenitzada per l'actuació musical de Kasmin. El missatge és clar: suport a la creativitat de proximitat i paral·lelisme entre emprenedoria i art. Emprendre també pot ser un art i l'art sempre és emprenedoria.

I també, connexió amb el talent eixit de les nostres aules. El servei d'àpats de l'àgape que es va servir després de la gala en el claustre va ser a càrrec de Waitser, una empresa dirigida per Edu Feliu i Víctor Prat, alumni de la nostra universitat.

L'art de l'emprenedoria social