🎓 Premi a la vocació d'ajudar amb l'ensenyament

"Sempre m'ha agradat ajudar". D'aquesta tendència arrelada des de la infància neix la vocació per l'ensenyament de Paula Velasco. "Amb el temps, em vaig adonar que la millor manera d'ajudar als altres era a través de l'educació".

Fecha: dijous, 04 de novembre de 2021 a las 13:15h

Premi a la vocació d'ajudar amb l'ensenyament

"Sempre m'ha agradat ajudar". D'aquesta tendència arrelada des de la infància neix la vocació per l'ensenyament de Paula Velasco. "Amb el temps, em vaig adonar que la millor manera d'ajudar als altres era a través de l'educació".

Paula, titulada dels graus d'Educació de la nostra universitat, és una de les guanyadores de la primera edició del premi Cardenal Herrera Oria Joves Mestres. Gràcies a això, durant aquest curs exerceix de mestra en el Col·legi Abat Oliba Cardenal Spínola de Barcelona.

En aquest col·legi del grup educatiu CEU, es dedica a "donar suport en el cicle inicial a nens amb dificultats". Es tracta d'alumnes als quals se'ls ha diagnosticat algun trastorn de l'aprenentatge o, simplement, que tenen problemes amb les matemàtiques o la lectura, explica. Una experiència que confirma i esperona la seva vocació: "vull dedicar tota la meva vida a ajudar els nens a aprendre".

L'afecte cap als més petits és un dels aspectes que considera vital en un mestre. "Si no t'agraden els nens, no podràs educar-los". Aquesta inclinació natural cap a la infància cal complementar-la amb "escolta activa i observació". Això significa transcendir de les paraules. "Els nens, amb una mirada, poden comunicar allò que no saben o no s'atreveixen a dir".

El mateix afecte pels educands cal tenir-lo per les matèries i els coneixements que es transmeten. Aquest és el tercer pilar de l'ensenyament, segons Paula. "Cal tenir afecte per allò que s'ensenya".

Com a mestra, també reclama complicitat amb la societat i les famílies. "Si els pares no donen continuïtat al que fem a l'escola, no aconseguirem res". De la mateixa manera, també ha d'haver-hi sintonia amb la societat. Reclama consideració a la tasca dels mestres en les primeres etapes educatives. "Que la societat no consideri que només ens dediquem a fer collarets de macarrons. Si els mestres d'infantil o primària no fem bé el nostre treball, això s'arrossega després a la secundària i la universitat".
 

Premi a la vocació d'ajudar amb l'ensenyament