馃帗 Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship | Universitat Abat Oliba CEU

Máster Food & Beverage Sustainable Enterpreneurship
M脿ster Universitari Food & Beverage Sustainable Enterpreneurship*
sol路licita informaci贸
Denominaci贸

M脿ster universitari en Food & Beverage Sustainable Enterpreneurship* 

*Pendent de verificaci贸

脌rea acad猫mica

Empresa i Economia

Durada / Cr猫dits

18 mesos
120 ECTS

Idioma

Angl猫s

places / modalitat

35 / Presencial

Organitzat amb
 
Perfil alumne

Graduats o postgraduats de les 脿rees d鈥檈studi d鈥檈conomia, comunicaci贸, m脿rqueting, gesti贸 o ci猫ncies socials. Amb bons coneixements d鈥檃ngl猫s (nivell B2) i gran motivaci贸 i inter猫s pel sector de l鈥檃limentaci贸 i les begudes, la sostenibilitat i l鈥檈mprenedoria.

Admissi贸 i matr铆cula

El proc茅s d鈥檃dmissi贸 est脿 obert de febrer a setembre. Els candidats han de presentar la sol路licitud d鈥檃dmissi贸 al Servei de M脿ster i Postgrau i mantenir una entrevista amb la direcci贸 del programa. El Servei de M脿ster i Postgrau notifica als candidats l鈥檈stat de la seva sol路licitud. En qualsevol cas, 茅s responsabilitat de cada estudiant assegurar-se que la documentaci贸 requerida s鈥檈nvia dins del termini preestablert.

Calendari i horari

El programa es divideix en tres semestres: el primer (octubre 2019 鈥 gener 2020) es fa a la SAA School of Management (Tor铆, It脿lia); el segon (febrer 2020 鈥 maig 2020) ser脿 al campus Bellesguard de la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona, Espanya), i el tercer (octubre 2020 鈥 gener 2021), a la London South Bank University (Londres, el Regne Unit). Les pr脿ctiques es faran del maig al setembre del 2020.

Calendari Acad猫mic

Les classes es fan en tres universitats europees: la London South Bank University (Londres, el Regne Unit), la SAA School of Management (Tor铆, It脿lia) i la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona, Espanya).

Per qu猫 estudiar a la UAO CEU?

1. Presentaci贸

La cultura de la sostenibilitat, la innovaci贸 i l鈥檈mprenedoria en el sector de l鈥檃limentaci贸 s贸n el motor dels estudis d鈥檃quest m脿ster internacional. Es tracta d鈥檜n programa orientat a la formaci贸 de futurs professionals de la ind煤stria interessats a desenvolupar nous models de negoci en el sector de l鈥檃limentaci贸 que els converteixin en emprenedors sostenibles d鈥櫭▁it.

2. Metodologia

La metodologia d鈥檃prenentatge del m脿ster en Food & Beverage and Sustainable Entrepreneurship combina sessions presencials obligat貌ries de dilluns a dijous, amb visites a empreses els divendres. Els estudiants reben atenci贸 personalitzada dels docents a trav茅s d鈥檈ines en l铆nia (com el Blackboard) durant tot el programa. L鈥檈stada de pr脿ctiques (20 ECTS) s鈥檋a d鈥檃cordar amb el centre on es desenvolupin; es poden fer a It脿lia, al Regne Unit o a Espanya.

3. Per qu猫 cursar aquest programa?
  • Ofereix eines i coneixements per comen莽ar un negoci d鈥櫭▁it en el sector de l鈥檃limentaci贸 i les begudes.
  • Forma nous emprenedors del sector en un ambient acad猫mic i pr脿ctic alhora.
  • Ensenya a construir una xarxa de contactes del sector per enfortir l鈥檈mpresa.
  • Ofereix un ampli ventall de socis potencials i contactes professionals.
  • Promou l鈥檃prenentatge en un ambient multicultural.
  • Facilita les oportunitats de negoci al Regne Unit, a It脿lia i a Espanya.
  • Promou i afavoreix un ambient i una comunitat 貌ptims a trav茅s de la creaci贸 d鈥檈mpreses sostenibles.
 
4. Desenvolupament professional

Els emprenedors sostenibles reben un coneixement de m脿xima qualitat i desenvolupen l鈥檋abilitat d鈥檌nnovar i de convertir idees en negocis sostenibles a llarg termini, i tamb茅 aprenen a crear models de negoci innovadors en empreses consolidades. Els emprenedors sostenibles, des del nostre punt de vista, tenen dos perfils:

  • creadors del seu negoci propi
  • rol de gesti贸 innovadora en una realitat empresarial consolidada per innovar en models de negoci i desenvolupar mercats nous
5. Internacionalitzaci贸

Les classes es fan en tres universitats europees: la London South Bank University (Londres, el Regne Unit), la SAA School of Management (Tor铆, It脿lia) i la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona, Espanya). Es pret茅n reunir una valuosa experi猫ncia docent, les millors pr脿ctiques empresarials i el coneixement de la cultural local sobre alimentaci贸 i begudes a trav茅s d鈥檜na experi猫ncia 煤nica sobre el terreny.

6. Programa d'estudis

El programa d鈥檈studis de MFBSE ofereix la possibilitat de cursar els primers m貌duls del m脿ster per separat i obtenir t铆tols i certificacions diferents segons l鈥檕pci贸 escollida. Els estudiants que nom茅s vulguin cursar un o dos m貌duls obtenen els diplomes seg眉ents:

M貌dul de Tor铆: 30 ECTS
Diploma en Management & Culture in Food and Beverage

M貌dul de Barcelona: 30 ECTS
Diploma en Social & Sustainable Enterpreneurship in Food & Beverage

M貌dul de Tor铆 + m貌dul de Barcelona (dos semestres / un curs acad猫mic): 60 ECTS
Master's Degree in Food & Beverage Sustainable Enterpreneurship (t铆tol propi no oficial)

7. Recursos d'informaci贸 i espais

El Servei de Biblioteca est脿 concebut com una unitat de suport a l鈥檈studi i a la investigaci贸 amb l鈥檕bjectiu prioritari de respondre a les exig猫ncies educatives i cient铆fiques. Disposa d鈥檃mplis horaris d鈥檕bertura, fins i tot els caps de setmana, amb el millor equipament inform脿tic. A m茅s, la UAO CEU posa a l鈥檃bast de la comunitat universit脿ria un dip貌sit digital que cont茅 les publicacions en acc茅s obert derivades de l鈥檃ctivitat docent, investigadora i institucional del professorat i dels alumnes i exalumnes de la Universitat.

 

Pla d'estudis

1r semester

 

SAA SCHOOL OF MANAGEMENT 鈥 TORINO. Period: October 2019- January 2020 (30 ECTS)

  • Food and Beverage Culture & Heritage
  • Food and Beverage Business Strategy and Project Management
  • Accounting and Reporting
  • Master Final Project and Thesis (Introduction sessions)
  • Internship (Optional)

2n semester

 

UNIVERSITAT ABAT OLIBA CEU 鈥 BARCELONA (SP) Logo. Period: February 2020 鈥 May 2020  (30 ECTS)

  • Supply Chain Management
  • Social Entrepreneurship & Intrapreneurship
  • Family Business
  • Marketing and Communication in Food and Beverage Companies
  • Master Final Project and Thesis (Development)
  • Internship (Obligatory)

3r semester

 

LONDON SOUTH BANK UNIVERSITY 鈥 (UK) (Logo) . Period: October 2020 鈥 January 2021

  • Creativity, Enterprise, Innovation
  • Curiosity, Creativity and Research (thesis-oriented)
  • International Marketing
  • Everyday sustainability for business
  • Master Final Project and Thesis  (Defense)

Professorat

CLAUSTRE DE PROFESSORS

 

Director acad猫mic (It脿lia)

Damiano Cortese. Doctor i investigador en Administraci贸 d'Empreses al Departament d'Administraci贸 de la Universitat de Tor铆.

Directora  

Chiara Civera. Investigadora en Empresa i Administraci贸, i t茅 la qualificaci贸 de professora titular a It脿lia.

Director acad猫mic (Espanya)

Joan Ripoll. Doctor en Ci猫ncies Econ貌miques i Empresarials per la Universitat de Barcelona. 脡s membre del grup d'investigaci贸 econ贸mica Mercats de Treball, Pol铆tiques Socials i Laborals i Economia Internacional.

Coordinaci贸 operativa del m脿ster

Dariia Vasylieva. Graduada en M脿rqueting (DNU, Ucran茂a), m脿ster en Log铆stica i Comer莽 Internacional (Universitat Abat Oliba CEU) i graduada del Global MBA.

Claustre de professors (Barcelona)

  • Carmen Parra. Doctora en Dret per la Universitat de Barcelona i m脿ster en Dret Europeu per la Universitat Lliure de Brussel路les. 脡s la directora del Departament d鈥橢conomia Solid脿ria de la Universitat Abat Oliba CEU i directora del m脿ster en Comunicaci贸 i Gesti贸 d鈥橢ntitats Socials i Solid脿ries de la mateixa universitat. 
  • Bram-Kees Trouwborst. M脿ster en Administraci贸 d鈥橢mpreses per la Universitat Erasmus (els Pa茂sos Baixos) i la Universitat de Bath (el Regne Unit) (1995-2000), i m脿ster CEMS en Gesti贸 Internacional per l鈥橦EC Business School (Fran莽a) (2001-2002).
  • Anna Riera. Ha treballat en posicionament de marques a trav茅s de campanyes de comunicaci贸, relacions p煤bliques i m脿rqueting en l铆nia a Espanya, l鈥橝rgentina i Su茂ssa.
  • Jorge Calvo. MBA i m脿ster en Estudis Avan莽ats d鈥橢conomia per la Universitat Abat Oliba CEU, i 茅s postgraduat en Administraci贸 General per la Harvard Business School.
  • David Grau. L鈥檃passiona la innovaci贸 i l鈥檈strat猫gia digital. 脡s professor de transformaci贸 digital i director de m脿rqueting a Slimstock, l鈥檈mpresa especialitzada en optimitzaci贸 d鈥檌nventaris l铆der a Europa.
  • Gwenn Vallegant. 脡s graduada en T猫cniques Comercials per l鈥橝cademie de Rennes i m脿ster en Comer莽 Internacional per la Universitat de Brest. 脡s especialista en mindfulness i coaching. I fa de customer relation team leader a DHL Espanya.
  • C茅sar P茅rez Aznar. 脡s fundador i especialista en estrat猫gia tecnol貌gica, i t茅 una llarga experi猫ncia en la ind煤stria de l鈥檈lectr貌nica de consum, en salut del consumidor i en la ind煤stria farmac猫utica.
  • Juan Francisco Jim茅nez. 脡s periodista i professor especialitzat en tecnologia, comunicaci贸 i innovaci贸. 脡s el director de la Talent&Work Area de la Universitat Abat Oliba CEU i director del m脿ster en Comunicaci贸 Digital i Noves Tecnologies.
  • Pedro Navarrete. 脡s doctor en Economia i Administraci贸 d鈥橢mpreses, i m脿ster en Administraci贸 d鈥橢mpreses (MBA) per la IESE Business School. 脡s soci director a mtH-3 Make Things Happen i vicepresident s猫nior a Sony Espanya.
  • Rogelio Garc铆a Contreras. 脡s director del Programa d鈥橧nnovaci贸 Social al Walton College of Business de la Universitat d鈥橝rkansas. 脡s doctor en Pol铆tica i Desenvolupament Internacional per l鈥橢scola d鈥橢studis Internacionals Josef Korbel de la Universitat de Denver.

 

Claustre de professors (Londres)

  • Alex Mudock. 脡s professor em猫rit i les seves 脿rees d鈥檈specialitat s贸n la gesti贸 d鈥檕rganitzacions ben猫fiques, la gesti贸 governamental, el lideratge sense 脿nim de lucre i les empreses socials. 
  • May Tungtakanpoung. 脡s professora de gesti贸 de recursos humans en les divisions de direcci贸, m脿rqueting i personal. S鈥檈specialitza en gesti贸 transcultural i en compet猫ncia intercultural. 脡s m脿ster en Gesti贸 de Recursos Humans per la Universitat de Northumbria de Newcastle upon Tyne i doctora per la Universitat Metropolitana de Londres.
  • Anna Howard. Com a professora, s鈥檈specialitza en comptabilitat directiva i estrat猫gia empresarial. 脡s directora del grau en Comptabilitat, del grau en Comptabilitat i Emprenedoria, i del t铆tol vocacional en Comptabilitat.
  • Karin S. Moser. Directora de Recerca i Empresa de la School of Business de la LSBU i professora de comportament organitzatiu. 脡s professora honor铆fica de la Universitat Metropolitana de Londres. Tamb茅 est脿 afiliada al Centre de Desenvolupament Professional i Educaci贸 Permanent de la Universitat de Berna (Su茂ssa).
  • Kim Roberts. 脡s directora del m脿ster en Comunicaci贸 Publicit脿ria i professora titular a diferents assignatures de grau i de postgrau que inclouen la comunicaci贸 publicit脿ria, comportament dels consumidors i q眉estions emergents del m脿rqueting.

 

Claustre de professors (Tor铆)

  • Valter Cantino. 脡s director i catedr脿tic en Administraci贸 d鈥橢mpreses al Departament d鈥橝dministraci贸 de la Universitat de Tor铆, 茅s exdirector de la SAA School of Management, 茅s president del m脿ster en Gesti贸 de la Comunicaci贸 i la Informaci贸, i fundador de la spin-off acad猫mica Manage&Monitor. 
  • Federico Francesco Ferrero. 脡s graduat en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Tor铆 i m脿ster en Gesti贸 Sanit脿ria per la SDA de la Universitat Bocconi de Mil脿.
  • Federico de Cesare Viola. 脡s professor de comunicaci贸 i cultura gastron貌mica en diverses universitats americanes i al m脿ster en Comunicaci贸 Gastron貌mica i Enol貌gica de la Universitat de Comunicaci贸 i Lleng眉es de Mil脿 (IULM), al m脿ster en Comunicaci贸 Multim猫dia Gastron貌mica i Enol貌gica de la Universitat Orsola Benincasa de N脿pols, al m脿ster en Disseny Gastron貌mic de l鈥橢scola Polit猫cnica de Disseny de Mil脿 i al m脿ster en Gesti贸 del Luxe de la Sole 24 Ore Business School.
  • Marcella Baiunco. 脡s doctora en Psicologia i Gesti贸, i 茅s professora ajudant de psicologia i gesti贸 a la SAA School of Management. 
  • Giovanni Peira. 脡s professor ajudant al Departament d鈥橝dministraci贸 de la Universitat de Tor铆, a l鈥櫭rea de Merceologia. 脡s membre del Centre de Recerca Interdepartamental de Riscos Naturals en Terrenys Muntanyosos i Accidentats d鈥橴NITO i de l鈥橝cad猫mia Italiana de Merceologia (AISME).
  • Chiara Giachino. 脡s doctora i investigadora en Administraci贸 d鈥橢mpreses al Departament d鈥橝dministraci贸 de la Universitat de Tor铆. Fa classes de m脿rqueting, m脿rqueting industrial, estrat猫gia empresarial i gesti贸 empresarial a graus, i classes de m脿rqueting territorial a m脿sters. 
  • Fabrizio Mosca. 脡s professor adjunt de m脿rqueting i estrat猫gia comercial a la Universitat de Tor铆. 脡s doctor en Administraci贸 d鈥橢mpreses per la Universitat Bocconi de Mil脿. 脡s professor de diversos MBS i m脿sters a It脿lia i a la resta del m贸n.
  • Cecilia Casalegno. 脡s doctora en Administraci贸 d鈥橢mpreses, investigadora i professora de la School of Management de la Universitat de Tor铆. Fa doc猫ncia de m脿rqueting, estrat猫gia de recursos humans i comunicaci贸. Els seus camps d鈥檈studi s鈥檕cupen de la comunicaci贸 integrada, les estrat猫gies de desenvolupament del lideratge i la gesti贸 de recursos humans.
  • Simone de Colle. 脡s professora adjunta d鈥檈strat猫gia i 猫tica empresarial a I脡SEG School of Management (CNRS-LEM) de Par铆s. 脡s doctora en Gesti贸 i 脠tica Empresarial per la Darden School of Business de la Universitat de Virg铆nia.
  • Riccardo Beltramo. 脡s catedr脿tic del Departament de Merceologia de la Universitat de Tor铆 des del 2005. Hi ocupa la C脿tedra en Sistemes de Gesti贸 Ambiental i Certificaci贸. Des del 1985, ha fet recerca en el camp de l鈥檈cologia industrial i de l鈥檈xperimentaci贸 amb els sistemes de gesti贸 ambiental, i l鈥檃plicaci贸 que tenen en els sectors productiu i de serveis, aix铆 com en el camp industrial.

 

Sortides

SORTIDES PROFESSIONALS

Els graduats del m脿ster en Food & Beverage Sustainable Enterpreneurship reben una formaci贸 de m脿xima qualitat i desenvolupen les habilitats necess脿ries per innovar i convertir idees en negocis sostenibles a llarg termini. Amb aix貌 contribuiran a crear models de negoci innovadors en empreses consolidades o en projectes nous. Es desenvolupen, per tant, dos rols principals:

鈥   Emprenedor d'un negoci propi (founders, startuppers)
鈥   Direcci贸 i gesti贸 en empreses consolidades del sector de l'alimentaci贸 o les begudes

En el segon sup貌sit, la finalitat 茅s innovar amb models de negoci i desenvolupar mercats nous mitjan莽ant: 
鈥   An脿lisi de mercats
鈥   Gesti贸 de projectes
鈥   Desenvolupament corporatiu i empresarial 
鈥   Consultoria de qualitat i sostenibilitat 
鈥   Comunicaci贸 i m脿rqueting de la marca 
鈥   Gesti贸 estrat猫gica de la innovaci贸 i desenvolupament del producte


 

Col路laboradors

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL

12.500 鈧
El preu inclou: els 120 cr猫dits ECTS del m脿ster amb reconeixement internacional, el certificat de postgrau en Global Entrepreneurship de la London South Bank University, les pr脿ctiques i el treball de final de m脿ster. Els m貌duls del primer i tercer semestre es poden cursar de manera independent i atorguen un t铆tol de postgrau. El preu del m貌dul 茅s de 4.500 鈧.

 

FORMA DE PAGAMENT

Els candidats admesos en el per铆ode ordinari han de reservar la seva pla莽a al programa mitjan莽ant el pagament de 250 鈧, a compte de l'import total. Una vegada formalitzada la reserva de pla莽a, l'import restant es pot pagar de la manera:

En un pagament 煤nic
En pagaments semestrals (tres terminis: 4.250 鈧, 4.250 鈧 i 4.000 鈧)

 

 

M脡S INFORMACI脫

Postgrau i Extensi贸 Universit脿ria
Bellesguard, 30. 08022 Barcelona
Tel. +34 93 253 72 03
masters@uao.es

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGR脡S

Graduats o postgraduats de les 脿rees d鈥檈studi d鈥檈conomia, comunicaci贸, m脿rqueting, gesti贸 o ci猫ncies socials. Amb bons coneixements d鈥檃ngl猫s (nivell B2) i gran motivaci贸 i inter猫s pel sector de l鈥檃limentaci贸 i les begudes, la sostenibilitat i l鈥檈mprenedoria.

OBJECTIUS

  • Canalitzar les idees creatives perqu猫 tinguin una implementaci贸 empresarial.
  • Oferir informaci贸 clau sobre el sector i ajudar els estudiants a recon猫ixer noves tend猫ncies i oportunitats de negoci que prenguin com a base la sostenibilitat i la innovaci贸.
  • Oferir formaci贸 en gesti贸 de primera qualitat per desenvolupar plans de negoci i estrat猫gies de m脿rqueting que permetin crear pimes.
  • Oferir una combinaci贸 equilibrada entre acad猫mics, experts, emprenedors i directius del sector.
  • Ensenyar a gestionar la comunicaci贸 interna i externa de manera efectiva.
  • Donar idees que inspirin a desenvolupar-les.
  • Presentar de manera clara els sistemes fiscals i jur铆dics de tots tres pa茂sos.
  • Fer de guia en la creaci贸 de negocis sostenibles i de models de negoci innovadors d鈥檃cord amb els requeriments 猫tics i responsables.
  • Obrir un debat sobre les tend猫ncies i les implicacions que tenen en el sector de l鈥檃limentaci贸 i begudes.
  • Ajudar els estudiants a entendre aspectes complexos que afecten tant a l鈥檈nogastronomia com a altres disciplines.

NORMATIVA DE PERMAN脠NCIA

INDICADORS DE SEGUIMENT

PLA D'ACCI脫 TUTORIAL