Da respuesta a las necesidades de las empresas relacionadas con la Gastronomía y la Enología

Programa muy orientado al entorno profesional en un sector emergente como es la comunicación en el ámbito de la Gastronomía y la Enología.

girl
Màster universitari en Comunicació Digital i Noves Tecnologies + postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica
sol·licita informació
Denominació

Màster universitari en Comunicació Digital i Noves Tecnologies + postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica

Àrea acadèmica

Comunicació

Durada

9 mesos

Crèdits

90 ECTS

modalitat / places

semipresencial / 20

amb la col·laboració de

Perfil alumne

Llicenciats i graduats en carreres en què l'impacte de la comunicació digital i les noves tecnologies sigui essencial. Titulats de totes les àrees acadèmiques que vulguin desenvolupar la seva activitat en el món de la comunicació digital i, a més, dominar les especificitats del sector gastroenològic.

Admissió i matrícula

Sol·licitud d’accés via web, enviament de la documentació i formalització d’ingrés a la Universitat.

Calendari i horari

D'octubre a juny. 

Primer semestre: els dimarts i dijous de 18:30 a 21:00.
Segon semestre: els dimarts i dijous de 18:30 a 21:00 + els dilluns i dimecres de 17:30 a 21:30.

Calendari Acadèmic

Dona resposta a les necessitats de les empreses relacionades amb la gastronomia i l’enologia

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Projecció de futur

El màster oficial en Comunicació Digital i Noves Tecnologies de la Universitat Abat Oliba CEU ofereix una formació especialitzada molt orientada al mercat professional de la comunicació digital, un sector emergent de gran projecció de futur. Es tracta del primer màster oficial a Espanya que integra orgànicament la comunicació i el màrqueting digital en relació amb els models d'ús de les noves tecnologies en la societat de la informació.

Aquest màster està dissenyat per respondre a les necessitats creixents dels mitjans, les empreses i les institucions en la gestió de la seva comunicació digital, així com a les necessitats de la creació de continguts adaptats al marc de la societat de la informació i el coneixement.

La suma del postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica al màster oficial afegeix el coneixement exhaustiu d'un sector determinant de l'economia a Espanya i l'Amèrica Llatina, que viu, a més, una expansió sostinguda en vendes i prestigi als dos costats de l'Atlàntic. La falta de comunicadors amb coneixements específics del sector afavoreix el desenvolupament professional dels experts en les eines digitals, de manera que se'n multipliquen les possibilitats d'èxit i d'accés als àmbits de presa de decisions en empreses del sector (restauració, productes prèmium, hoteleria-turisme...).    

2. Avantatge competitiu al mercat laboral

La revolució digital suposa una transformació completa de la comunicació humana. Actualment, el big data, les xarxes socials, la realitat virtual i augmentada i la intel·ligència artificial marquen el camí cultural, econòmic i professional de la nostra societat global. Desenvolupar una experiència personal i acadèmica innovadora, amb una visió de negoci oberta al futur, és el camí per entendre, dominar i moure's pel món digital, de manera que es guanya un avantatge competitiu en el mercat de treball global.

3. Activitats complementàries

•    UAO CEU Digital Communication Week: una setmana per escoltar professionals de referència dels principals sectors de la revolució digital.
•    Experience Week Lab: una setmana per viure en primera persona un projecte digital en un entorn tech.
•    Visites d'interès als grans esdeveniments i als principals centres relacionats amb la comunicació digital a Barcelona.
•    Visites a empreses gastronòmiques i vitivinícoles d’àmbit internacional, així com en grans esdeveniments del sector (Fira Alimentària de Barcelona o Fòrum Gastronòmic de Girona).

4. Professorat

Quadre docent compost per acreditats experts i professionals escollits pel seu reconegut prestigi i especialització.

5. Ocupabilitat

La taxa mitjana d’inserció laboral és del 95 % en els estudis de postgrau del CEU.

6. Recursos d'informació

El Servei de Biblioteca està concebut com una unitat de suport a l’estudi i a la investigació amb l’objectiu prioritari de respondre a les exigències educatives i científiques. Disposa d’amplis horaris d’obertura, fins i tot els caps de setmana, amb el millor equipament informàtic.

A més, la UAO CEU posa a l’abast de la comunitat universitària un dipòsit digital que conté les publicacions en accés obert derivades de l’activitat docent, investigadora i institucional del professorat i dels alumnes i exalumnes de la Universitat.

 

Pla d'estudis

Màster universitari en Comunicació Digital i Noves Tecnologies

  • Banda Ampla, Periodisme i Comunicació Digital: Factors de Rendibilitat - 2,5 crèdits ECTS
  • Eines Tecnològiques de la Comunicació Digital - 5 crèdits ECTS
  • Gèneres del Periodisme Digital: cap a un Nou Paradigma - 2,5 crèdits ECTS
  • La Comunicació Digital: Adaptació Multimèdia - 5 crèdits ECTS
  • La Creació i la Gestió de Continguts a la Comunicació Digital - 5 crèdits ECTS
  • L'Empresa Informativa a la Societat del Coneixement - 5 crèdits ECTS
  • Les Tendències Tecnològiques Multimèdia al Camp de la Societat de la Informació - 2,5 crèdits ECTS
  • L'Home Màquina i la Virtualització - 5 crèdits ECTS
  • Panorama Mundial de la Comunicació Digital: Realitat i Tendències - 5 crèdits ECTS
  • Pràctiques Externes - 10 crèdits ECTS
  • Tecnologia Multimèdia per a la Comunicació Digital - 2,5 crèdits ECTS
  • Treball de Final de Màster - 10 crèdits ECTS

 

Postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica

  • La Revolució Gastronòmica a Espanya - 5 crèdits ETCS
  • Màrqueting i Empresa Gastronòmica - 10 crèdits ECTS
  • La Comunicació Gastronòmica i Enològica - 10 crèdits ECTS
  • Projecte Professional - 5 crèdits ECTS

 

Professorat 

CLAUSTRE DE PROFESSORS

 

Les classes del màster universitari en Comunicació Digital i Noves Tecnologies les imparteixen experts i professionals amb una experiència docent i professional contrastada, que han estat triats pel seu reconegut prestigi i especialització en l'àmbit de la comunicació digital.

Direcció acadèmica del màster

Dr. Jose Ignacio Castelló Ribera. Director del Departament de Comunicació. Director d'estudis del grau en Periodisme.

jcastellor@uao.es

Coordinació del màster

Juan Francisco Jiménez Jacinto. Màster en Construcció I Representació de les Identitats Digitals (UB). Periodista i professor d’Innovacions Tecnològiques en el Periodisme. Director del grup d’informació Amistat 2000.

jjimenezj@uao.es

Manuel Domínguez Gómez. Llicenciat en Ciències de la Informació (UAB). Màster en Tecnologia Marketing i Empresa. Program Technological Training (MIT). Soci Fundador de Singular Emotion i president de Ubiquity Barcelona.

mdominguezg@uao.es

 

Direcció acadèmica del postgrau

Anna Riera. Llicenciada en Periodisme i Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Exdirectora de Màrqueting de l'agència especialitzada Grup GSR (Tast a les Rambles, San Sebastián Gastronomika...). Coordinadora del suplement "Gourmets" d'El Periódico de Catalunya des de 2004. Ha treballat posicionant marques a través de campanyes de comunicació, RP i màrqueting en línia a Espanya, l'Argentina i Suïssa per a clients com Grup Codorniu, Grup Nestlé, Cocacola, Illy, Cervezas Damm, Quesos de Suiza, Sileston i Nespresso.

ariera@uao.es

Coordinació del postgrau

Andreu Miranda. Llicenciat en Comunicació Audiovisual a la Universitat Ramon Llull. Màster en Guió Cinematogràfic i Televisiu per la Universitat de Barcelona. Responsable de coordinació i admissions de màster i postgrau de la Universitat Abat Oliba CEU.

amirandar@uao.es

 

Claustre de professors

 

  • Rafaela Almeida. CEO i fundadora de l'Agència BlaNZ Marketing i Comunicació, www.blanz.es. 15 anys d'experiència posicionant marques a través de campanyes de comunicació, RP, i màrqueting a Espanya, Portugal i el Brasil. És autora de Marketing, comunicación y sociedad 2.0 (2011), Las relaciones en tiempos de hiperconectividad (2014) i Influencers: la nueva tendencia del marketing online (2017).
  • Andreu Barrabino García-Manso. Doctor en Psicologia i llicenciat en Ciències de la Informació (branca publicitat) per la Universitat Autònoma de Barcelona. Director del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Abat Oliba CEU.
  • Montserrat Blanco Fernández. Llicenciada en Ciències de la Comunicació. Directora de Publicitat i Imatge Corporativa a la Fundació Bancària La Caixa.
  • José Ignacio Castello Ribera. Doctor en Periodisme per la Universitat San Pablo CEU de Madrid. Periodista a El Periódico de Catalunya i en pàgines web de premsa especialitzada.
  • Eduard Corral. Founder & Head of Technology de Buzz Marketing Networks, expert en màrqueting digital i estratègies de social media.
  • José Luis del Olmo Arriaga. Llicenciat en Publicitat i RP. Doctor en Comercialització i Investigació de Mercats. Professor agregat de la Universitat Abat Oliba CEU.
  • Carles Lamelo. Periodista radiofònic a Onda Cero, investigador en televisió transmèdia, discurs polític i comunicació 2.0.
  • Antonio Martínez Muniente. Professor de la Universitat Abat Oliba CEU i gerent de l'editorial Alesport.
  • David Perálvarez. Llicenciat en Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes, emprenedor i desenvolupador web i mòbil.
  • Xavi Salla García. Doctor en Comunicació i doctor en Dret. Director de la fundació ICEX·CAT i cocreador del cicle formatiu oficial de grau superior Mons Virtuals, Realitat Augmentada i Gamificació.
  • Morrosko Vila-San-Juan. Realitzador i periodista amb àmplia experiència audiovisual. Director, guionista i productor de documentals, transmèdia i formats per a la televisió.
  • Héctor Zapata Cebrián. Arquitecte, expert en modelatge i animació 3D i desenvolupador de videojocs, aplicacions interactives i realitat virtual.
  • Fredrik Johnsson. Master's Degree in Management, System Dynamics (MIT). Exvicepresident d'Havas Media Group. Estrateg de BeRepublic.
  • Lola Pardo de Donlebun. Llicenciada en Periodisme per la Universitat Complutense de Madrid. Col·laboradora d'El País. Cap de Desenvolupament de Projectes a Internet de la Fundació Bancària La Caixa.
  • Natalia Gómez Ansoleaga. Llicenciada en Dret i Econòmiques per la Universitat de Deusto i MBA Internacional.18 anys d'experiència en màrqueting gestionant marques líders en diferents sectors d'FMCG. Actualment és directora de màrqueting i comunicació del Grup Codorniu - Raventós.
  • Juan Francisco Jiménez Jacinto. Llicenciat en Filologia Hispànica. Màster en Construcció i Representació d'Identitats Digitals (UB). Doctorand en Comunicació Social. Ha treballat com a periodista per a La Vanguardia, El Periódico i revistes com Quimera i Empresa. Va ser director adjunt de la revista de cultura Lateral. És director del màster en Comunicació Digital i Noves Tecnologies de la UAO CEU. És director del grup d’informació Amistat 2000.
  • Oriol Lagé. Llicenciat en Psicologia per la Universitat de Barcelona i postgrau en Planificació estratègica per la Universitat Ramon Llull. Ha treballat en agències com BrainVentures, Collaborabrands i la Fundación. Actualment és director d'estratègia i creativitat de l'agència Gastronomus. Com a xef es va formar a Escribà i, seguidament, al Bulli. Propietari i xef dels restaurants Ot i Samsara.
  • Anna Llacher. Llicenciada en Comunicació Audiovisual i màster en Producció i Realització de Cine i Televisió per la Universitat Ramon Llull. Doctoranda en Ciències de la Comunicació. Productora i directora de comptes d'El Terrat de Produccions SL, al departament de Màrqueting i Nous Projectes, treballant per TVE, A3Media, TV3 i La Sexta. Presentadora de Somiers i col·laboradora del magazín de tardes Divendres, de TV3.
  • Dot Lung. Directora de Màrqueting a Social Media i fundadora del laboratori de realitat virtual de Barcelona 360VR.BARCELONA. Especialista en posicionament empresarial en xarxes per maximitzar les estratègies de màrqueting en línia. Ha treballat com a especialista en xarxes per a: Motionographer, F5 New York, OFFF Barcelona, Reasons To Be Creative UK, Sónar + D i Off Sónar. També ha treballat en campanyes globals i en l'estratègia digital amb marques com Volkswagen, SEAT, Mattel, Fisher-Price i OCB, entre d'altres.
  • Gemma Moliner. Llicenciada en Ciències de la Informació per la UAB. Màster en Màrqueting i Vendes per ESADE i en Protocol i Relacions Públiques per ESERP. És directora de Prodeca (àrea de gastronomia del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya). Anteriorment va treballar com a directora de comunicació i comptes a l'agència de comunicació gastronòmica del Grup GSR. També escriu sobre tendències d'alimentació a The Gourmet Journal.
  • Ramon Ollé. Llicenciat en Història per la UAB i en Publicitat / RP per la UB. MBA per La Salle Manhattan/College de Nova York i doctor en Comunicació per la Universitat Abat Oliba CEU. Especialista en estratègia de marques, comunicació i publicitat. Durant 11 anys ha estat vicepresident d'estratègia a Grey España i membre del Planning Council de Grey Worldwide. Actualment és soci fundador de JAZZ(wejazz.es), agència de Branding i Publicitat del grup Tinkle. És autor del llibre El Nuevo Brand Management (Ed. Gestión 2000).
  • Nicola Polinelli. Llicenciat en Comunicació per la Universitat de Perusa (Itàlia). Postgrau en Màrqueting a la Universitat de Hayward (Califòrnia, UEA) i EMBA a ESIC (Barcelona, Espanya). Director de gran consum i B2B a Ulled Barcelona. Consultor de màrqueting i comunicació per a clients internacionals i nacionals, entre els quals Heineken, Telefónica, Quesos de Suiza, Moritz, Fever Tree Tonic Water, Roca Group, LG, Tribu Woki, Viena Fast Food, Illycaffe i Codorniu.
  • Àlex Sàlmon. Llicenciat en Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona i en Filosofia a la Universitat de Barcelona. Membre fundador del diari El Mundo i director d'El Mundo de Catalunya. Redactor en cap de la secció d'Opinió i de la secció de Col·laboracions. Impulsor del suplement "Tendències" i dels premis amb el mateix nom.
  • Berta Segura. Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Analista de tendències, planner i connectora social amb experiència dilatada en l'anàlisi i la comprensió de les noves generacions (mil·lennistes, Z's i alphas). CEO de l'empresa DMentes, especialitzada en la investigació qualitativa disruptiva, coolhunting i cultura juvenil. És coautora del llibre 25-50, dos generaciones, un mismo tiempo. Creadora del festival WomenZ.

 

 

Pràctiques i sortides

PRÀCTIQUES I SORTIDES PROFESSIONALS

Com a part de la formació, els estudiants del màster universitari en Comunicació Digital i Noves Tecnologies hauran de fer pràctiques professionals curriculars, garantides per la mateixa Universitat, en empreses vinculades al sector tecnològic, a l'anàlisi comunicacional i a la creació de continguts. Aquestes pràctiques es requeriran per obtenir el títol oficial.

Cursar el programa permet als graduats formar part d'equips professionals de primer nivell i obre les possibilitats de contractació en aquest sector en desenvolupament.

L'estudiant que obté el títol oficial de màster universitari en Comunicació Digital i Noves Tecnologies + postgrau en Comunicació Gastronòmica i Enològica per la Universitat Abat Oliba CEU pot desenvolupar la seva professió en els àmbits següents:

•    director de màrqueting digital
•    director de comunicació
•    director de mitjans 
•    director de comunicació en empreses alimentàries especialitzades i cellers
•    director d'esdeveniments gastronòmics 
•    director de comunicació de cadenes de restauració i establiments prèmium
•    community management i community recording
•    consultoria en el disseny d'estratègies de comunicació, periodisme i màrqueting en innovació digital
•    director de SEM, SEO o SMM
•    director d'agències certificadores de qualitat alimentària i de denominació d'origen qualificat
•    director de relacions públiques
•    assessor de comunicació en empreses del sector agroalimentari
•    director d'innovació i desenvolupament de productes 
•    director de relacions institucionals
•    CSO (chief sustainability officer) i RSC (responsabilitat social corporativa)
•    CRO (chief compliance officer
•    reputació i imatge d'empresa
•    CTI (director de tecnologia)
•    CDO (chief data officer)
•    formació estadística, analista digital, entorns qualitatius digitals. Big data.
•    director de consultoria d’innovació
•    consultor de visió de client
•    director d’innovació i emprenedoria
•    gerent de desenvolupament del negoci
•    gerent d’estratègia d’innovació en el producte
•    màrqueting digital
•    director de desenvolupament de talent
•    director d'unitat de comunicació a l'administració pública
•    periodista especialitzat

 

Col·laboradors

 

La Universitat Abat Oliba CEU té una relació estreta amb un gran nombre de proveïdors de serveis de comunicació digital i tecnologia, que reconeixen l’excel·lència del màster universitari en Comunicació Digital i Noves Tecnologies i que es nodreixen dels titulats en aquesta disciplina.

 

La Universitat Abat Oliba CEU manté una estreta relació amb importants empreses líders al sector, que col·laboren activament en el postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica, i completen la formació per a l'accés a l'àmbit professional dels alumnes. Aquestes col·laboracions amb empreses i entitats impliquen l'actualització contínua del programa del postgrau.

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL

7.935  €

FORMA DE PAGAMENT

Un cop formalitzada la reserva, l'import restant es podrà efectuar de les maneres següents:

PAGAMENT ÚNIC

El pagament únic comporta un descompte del 3 % de l'import de la matrícula.

PAGAMENT FRACCIONAT

50 % en formalitzar la matrícula i el 50 % restant al gener.

PAGAMENT MENSUAL

En deu quotes a través d'un finançament especial al 0 % d'interès amb el Banc Sabadell (consulteu-ne la comissió d'obertura).

ALTRES ACORDS DE FINANÇAMENT

Amb Banco Santander, CaixaBank, BBVA i Banc Sabadell. També comporta el descompte del 3 % de l'import de la matrícula.

 

MÉS INFORMACIÓ

Postgrau i Extensió Universitària
Bellesguard, 30. 08022 Barcelona
Tel. +34 93 253 72 03
master@uao.es

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGRÉS

Els candidats al postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica han de tenir una titulació universitària superior espanyola (diplomatura, grau, llicenciatura o enginyeria superior), estrangera (equivalent a un bachelor’s degree al sistema anglosaxó), o bé formació professional avançada que incorpori, alhora, experiència professional en el sector. Aquest perfil inclou:

  • graduats, llicenciats i diplomats interessats a desenvolupar la seva carrera professional en els àmbits del màrqueting i la comunicació especialitzada
  • professionals d’empreses relacionades amb la gastronomia i l’enologia
  • professionals dels mitjans de comunicació interessats a ampliar el seu àmbit d’acció o que desitgin assumir noves responsabilitats
  • titulats a les àrees d'empresa, comunicació, gastronomia i altres ciències socials interessats a treballar com a experts comunicadors i en la creació i planificació estratègica de marques, la promoció del producte i el posicionament d'establiments i serveis al món de la gastronomia, l'enologia i la restauració

OBJECTIUS

Aquest postgrau pretén formar professionals avançats i autosuficients en la gestió de la comunicació gastronòmica i enològica, eficients en la transmissió de missatges divulgatius i promocionals per a l’obtenció de resultats de notorietat tant mediàtica com comercial. A més, proporciona habilitats en la manipulació de la informació dirigida als públics especialitzats del sector, així com al gran públic, sigui en l’àmbit nacional o en l’internacional.