🎓 Membre d’un projecte d’investigació sobre empreses mediàtiques

La Dra. Adriana Mutu, professora del Departament de Periodisme, s’uneix al Grup d’Investigació en Estructura i Polítiques de Comunicació Daniel Jones, que forma part del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de la Universitat Autònoma de Barcelona. El grup està reconegut com a grup consolidat d’investigació per la Generalitat de Catalunya.

Fecha: divendres, 13 de de març de 2020 a las 11:45h

Membre d’un projecte de recerca sobre empreses mediàtiques

La Dra. Adriana Mutu, professora del Departament de Periodisme, s’uneix al Grup de Recerca en Estructura i Polítiques de Comunicació Daniel Jones, que forma part del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de la Universitat Autònoma de Barcelona. El grup està reconegut com a grup consolidat per la Generalitat de Catalunya.

En particular, la professora s’incorporarà com investigadora del projecte “Impacte del finançament públic en l'economia de les empreses mediàtiques privades: subvencions i publicitat institucional. Anàlisi del cas espanyol”.

Per fer aquest projecte, que tindrà vigència durant tres anys, el grup ha rebut finançament del Ministeri de Ciències, Innovació i Universitats. La institució col·labora també en el programa amb professors de la Universitat Carlos III de Madrid i la Universitat de Castella-la Manxa.

El projecte es va presentar en la convocatòria de 2018 de l'Agència Estatal de Recerca, en què s’atorguen ajuts a projectes d'R+D de “generació de coneixement”. Aquest està dins del Programa Estatal de Generació de Coneixement i Enfortiment Científic i Tecnològic del Sistema d'R+D, dins del Pla Estatal de Recerca Científica i Tècnica d'Innovació 2017-2020.

La investigadora principal del projecte és Isabel Fernández Alonso, directora del Grup Daniel Jones. Fernández Alonso té experiència en la direcció d’altres projectes d'R+D finançats pel Ministeri d’Economia i Competitivitat com el programa “Les polítiques de comunicació en l'Europa mediterrània en el context de la crisi financera (2008-2015). Anàlisi del cas espanyol.

El Grup de Recerca en Estructura i Polítiques de Comunicació Daniel Jones pretén contribuir des de la universitat a l’anàlisi crítica i comparada de sistemes de mitjans de l’entorn occidental europeu. Dins de l’anàlisi, es pararà especial atenció als països de l’Europa mediterrània i, més concretament, als sistemes mediàtics espanyol i català.   

Per això, el grup estudia les estratègies i comportaments dels actors econòmics, polítics i socials que conviuen en aquests sistemes, així com les interrelacions que s’estableixen entre ells.

Membre d’un projecte de recerca sobre empreses mediàtiques