🎓 Projectes de digitalització per a una docència renovada

La crisi sanitària ha fet que el sector educatiu hagi de prendre mesures per a aportar als alumnes una docència de qualitat. Per això, la nostra universitat ha accentuat en les últimes setmanes el procés de digitalització dels seus espais.  

Fecha: divendres, 17 de de juliol de 2020 a las 13:45h

Projectes de digitalització per a una docència renovada

La crisi sanitària ha fet que el sector educatiu hagi de prendre mesures per aportar als alumnes una docència de qualitat. Per això, la nostra universitat ha accentuat en les últimes setmanes el procés de digitalització dels seus espais.  

En aquesta línia, el dimecres 15 de juliol es van reunir el Consell de Govern i directius del grup CEU involucrats en la transformació digital. Entre aquests últims hi havia la rectora de la Universitat CEU San Pablo i directora de les Universitats CEU, Rosa Visiedo; el director de Transformació Digital, Iñaki Bilbao, i el director  d'IT de la Fundació San Pablo CEU, José Luis Roig.

Taulells virtuals 

El primer punt en l'ordre del dia va ser la presentació de propostes sobre els taulells virtuals, en el qual tots els serveis universitaris van presentar propostes “per virtualizar els seus serveis”. “És un projecte molt ambiciós que estem desenvolupant, que consisteix que l'alumne i el professor entrin a l'IntraCEU i puguin interactuar amb els taulells virtuals”, explica el professor i el delegat del rector en Transformació Digital a la nostra universitat, Juan Francisco Jiménez.  

Seguidament, Rosa Visiedo va impartir una conferència anomenada “Estratègia de transformació digital de les universitats CEU: els reptes de la UAO CEU”, en què es va reivindicar l'aposta del grup CEU per la tecnologia i les possibilitats que ofereix en la docència.

Eixos de digitalització 

També, en la presentació, hi va intervenir el director de Transformació Digital, Iñaki Bilbao, que va presentar projectes de digitalització del grup CEU. Aquests s'alineen al voltant dels eixos següents: transformació cultural, experiència de l'usuari (estudiant), col·laboració en el marc d'IntraCEU, transformació digital de la docència, incorporació de la cultura de la dada, i atenció a l'estudiant i digitalització. En relació amb això últim, té especial importància el projecte de taulells virtuals prèviament descrit per Juan Francisco Jiménez.  

Aules de doble presencialitat 

Finalment, es va presentar l'aula de doble presencialitat, un “projecte transversal de les tres universitats”, i, d'aquesta manera, es “dota l'aula de la tecnologia necessària perquè la docència pugui impartir-se de manera presencial i de manera online”, explica Jiménez.

El sistema de les aules de doble presencialitat està vinculat al model HyFlex. Aquesta aula consta d'una pissarra tàctil i una altra pantalla a través de la qual el professor o professora veu els alumnes que estan en línia. Per a aquests hi ha instal·lades tres càmeres per on es poden veure tres perspectives diferents de la classe i el mateix estudiant les va activant lliurement des del seu dispositiu. Això en facilita la immersió a l'aula, malgrat la distància.  

La presentació de les aules de doble presencialitat va ser a càrrec del coordinador dels ambaixadors digitals de les tres universitats del grup CEU, Juan Manuel Corpa, i del delegat del rector per a la Transformació Digital en la Universitat CEU Sant Pau de Madrid, Ricardo Palomo.

 

Projectes de digitalització per a una docència renovada