🎓 Pràctiques educatives de mestres esperançats

En el marc dels estudis d'Educació, la Universitat ha celebrat la segona edició de les seves jornades de Bones Pràctiques.

Fecha: dissabte, 26 de d'octubre de 2019 a las 15:15h

Pràctiques educatives de mestres esperançats

En el marc dels estudis d'Educació, la Universitat ha celebrat la segona edició de les seves Jornades de Bones Pràctiques, un espai que incita a la reflexió sobre l'experiència educativa i sobre la funció del mestre. Suposa, a més, un complement al Pràcticum del grau, ja que consisteix a exposar experiències d'aula reeixides i innovadores que els estudiants hagin conegut durant el seu període de pràctiques.

La sessió, en la qual van participar cinquanta-tres persones –entre alumnes, professors i educadors de les escoles Horitzó, Fasia i Jesuïtes Sarrià–, la van dinamitzar Llorenç Muñoz, coordinador, al costat de Teresa Farriols, de les pràctiques dels graus d'Educació. També hi va intervenir Cintia Carreira, com a tutora dels estudiants en pràctiques que van fer presentacions.

Concretament, van tenir ocasió de compartir "bones pràctiques" Maria Perelló (Els bee bots. Robòtica dins l'aula), Ingrid Munné i Clàudia Segura (Els ambients d'aprenentatge, un espai vital), i Sonia Rodríguez (El treball globalitzat. Tots i totes som l'Antàrtida).

Mai no ha de faltar l’esperança

Com a complement de les exposicions, la jornada va incloure una xerrada inspiradora a càrrec de la directora de l'escola Virolai, Coral Regí, que és una professional amb una llarga trajectòria i perfil propi en l'àmbit de la innovació educativa.

Regí va parlar de la predisposició amb què el mestre ha de relacionar-se amb els seus alumnes. L'educador, segons va expressar, ha d'atendre la inquietud en el curt termini de l'estudiant i, alhora, tenir una visió àmplia del camí que ha de recórrer. "Necessitem unes ulleres que ens permetin veure el nen i la nena de prop, però també des de lluny, pensant a donar-los eines per al seu futur". En aquest sentit, és fonamental tenir clar que "els canvis importants no es fan ràpidament, no són qüestió de temps, sinó de brúixola". Tenir clar el rumb és essencial.

El mestre té una mirada llarga. Per aquest motiu, "la qualitat que no li pot faltar mai és l'esperança". L'objectiu últim ha de ser que "els nens i les nenes s'expandeixin". A aquest efecte ha d'orientar-se la innovació, a generar "propostes creatives, amb una activitat col·laborativa", ha descrit.

Per a Regí, el mestre és "un agent del canvi". Evidentment, de canvis a millor. En aquesta línia, prefereix parlar de "revolució i de transformació educativa abans que de renovació".

 

Pràctiques educatives de mestres esperançats