🎓 Xocolata amb la filosofia de les petites D.O

La xocolata no es redueix a un "caprici", darrere hi ha "cultura, història i tradició". I aquests valors del producte estan sent posats en relleu per algunes marques del sector de la xocolata, dins del qual s'està gestant una filosofia semblant a què desenvolupen les petites denominacions d'origen del vi.

Fecha: dimarts, 22 de de desembre de 2020 a las 11:30h

Xocolata amb la filosofia de les petites D.O

La xocolata no es redueix a un "caprici", darrere hi ha "cultura, història i tradició". I aquests valors del producte estan sent posats en relleu per algunes marques del sector de la xocolata, dins del qual s'està gestant una filosofia semblant a què desenvolupen les petites denominacions d'origen del vi.

Com explica la CEO de Xocolatt, Nuria Ribera, es tracta de transmetre un missatge centrat en el procés que hi ha "de la fava a la tauleta". Hi ha molt de camí encara per recórrer, ja que el món del cacau i de la xocolata està encara lluny dels nivells de difusió que tenen el vi o el cafè. "A Espanya hi ha una cultura de xocolata molt gran i molt desconeguda. El meu treball és donar-la a conèixer".

Ribera he fet aquestes consideracions en la Universitat Abat Oliba CEU, en el marc del VI Workshop de la Dona Emprenedora, on ha explicat els fonaments de Xocolatt, empresa dedicada al tast de xocolata.

La clau d'aquestes sessions és transmetre el substrat cultural que hi ha darrere d'una tauleta de xocolata. Una cosa que també implica un reconeixement del paper que juguen els productors locals de les plantacions del cacau. En aquest sentit, ha subratllat l'aposta de Xocolatt pel comerç just i per fer costat a l'"emprenedoria local".

En un context de reunions socials limitades, Ribera també ha exposat les claus de la reeixida translació dels tastos al format en línia. "Hi ha molta gent de diferents llocs que no pot veure's. Tenim l'oportunitat de reunir-los a través de la xocolata", ha comentat.

Ribera ha estat la convidada principal del VI Workshop de la Dona Emprenedora, que organitza la Càtedra d'Empresa Familiar i Creació d'Empreses de la UAO CEU, amb el suport de CEU Emprèn i el Club d'Emprenedors d'aquesta universitat. A més, aquesta edició ha comptat amb el patrocini de Doctor Fakoy, iElektro, Xocolatt i Cacao Sampaka.

Xocolata amb la filosofia de les petites D.O