🎓 'Mobile Journalism' a partir dels fonaments del Periodisme

De les sigles "MOJO" (Mobile Journalism), "l'important no és tant el 'mo' com el 'jo'".

Fecha: Monday, 02 de December de 2019 a las 20:15h

'Mobile journalism' des dels fonaments

De les sigles MOJO (mobile journalism), "l'important no és tant el mo com el jo". Aquesta frase sintetitza el missatge que el cap de Digital, Strategy & Content a Broadcaster, Pipo Serrano, ha deixat a la sessió d'obertura de la Digital Communication Week: el canvi de paradigma de la transformació digital reforça la necessitat de "repensar conceptes" des dels fonaments del periodisme.

"Hem de tornar a les bases de l'activitat periodística, fet que implica investigar, seleccionar bones fonts i contrastar". En temps de fake news, la recepta d'aquest expert en periodisme digital és senzilla: més periodisme.

Periodisme del bo a través de nous mitjans. Aquest propòsit sosté el concepte MOJO. El mòbil només és un canal que permet una comunicació adaptada als nous temps, però l'important és la capacitat d'anàlisi i de relació de conceptes del periodista. En aquest sentit, Serrano ha afirmat que atendre la W del què ja no té sentit en un món en què els esdeveniments es propaguen immediatament. "L'important és proporcionar alguna cosa que un algorisme o un ordinador no puguin fer mai. Serem rellevants quan expliquem les coses, quan les connectem".

Segons ha explicat Serrano, MOJO té el valor de proporcionar al públic el tipus de periodisme que espera. Permet una "reacció ràpida als esdeveniments", una qüestió important perquè "ja no té sentit explicar alguna cosa que ha passat fa deu hores".

A més, l'ús d'una eina tan integrada en la vida quotidiana permet al periodista testimoniatges més espontanis que amb la càmera i, per tant, "històries millors". I tot això sense que en minvi la qualitat, ja que les possibilitats tècniques dels mòbils i les app permeten al mobile journalist servir un producte a l'altura.

Així, el ponent s'ha detingut a explicar aplicacions i dispositius que serveixen per obtenir resultats professionals i salvar algunes dificultats evidents: àudio, il·luminació o estabilitat, entre d'altres. No en va, ha recordat, el cineasta Steven Soderbergh ha filmat amb un telèfon la seva última creació.
 

Digital Comunnication Week

La Digital Comunnication Week és la cita amb què la Universitat, en àmbit del grau en Periodisme i del màster universitari en Comunicació Digital i Noves Tecnologies, proposa per reflexionar sobre el repte digital en clau comunicativa. En aquesta edició, a més de la intervenció de Serrano, es farà un col·loqui entre el DirCom d'Assistència Sanitària i responsable de la transformació digital de l'empresa, Paco Segarra, i Joan Francesc Puig (dimarts 3 de desembre a les 18:00), i hi haurà una conferència de Jordi Urbea, vicepresident d'Ogilvy España i CEO d'Ogilvy Barcelona (dimecres 4 de desembre a les 18:00).

 

'Mobile journalism' des dels fonaments