🎓 Factors de benestar acadèmic en el primer semestre en la universitat

A la fi de l'any passat, la professora dels graus d'Educació, Franciele Corti, va publicar l'article 'Adaptació inicial entre estudiants universitaris: el cas de les ciències socials'.

Fecha: dimarts, 09 de de gener de 2024 a las 14:45h

Factors de benestar acadèmic en el primer semestre en la universitat

A la fi de l'any passat, la professora dels graus d'Educació, Franciele Corti, va publicar l'article 'Adaptació inicial entre estudiants universitaris: el cas de les ciències socials'. El document va ser publicat en la revista Plos One, situada en el quartil un de SJR. Corti, que és també membre del grup TRIVIUM d'investigació i directora del màster en Formació del Professorat d'ESO i Batxillerat, signatura l'article amb tres investigadors pertanyents a la UB: Juan Llanes, Inmaculada Dorio i Monsterrat Freixa.

L'article aporta informació sobre els factors que influeixen en l'adaptació dels estudiants de grau durant el semestre inicial del seu primer curs en la universitat. La investigació té la virtut d'aportar una visió clara i objectiva sobre el concepte d'adaptació inicial. L'estudi de la noció d'adaptació es fa a partir de la valoració de tres factors: motivació inicial, entorn acadèmic i percepció del benestar acadèmic.

Una altra de les contribucions de l'article és la creació d'un índex relatiu a l'adaptació inicial. És fruit dels resultats del qüestionari emprat en la investigació per a la recol·lecció de resultats sobre els tres factors ja comentats.

Els resultats de la investigació indiquen que el context acadèmic i social de la carrera cursada influeixen decisivament en els índexs d'adaptació inicial dels universitaris. D'aquesta manera, els trets constitutius de cada grau són ja un factor predictiu de com s'integraran els estudiants en la institució.

Per les raons exposades, Corti i la resta d'investigadors participants, faciliten, a través d'aquest article, una referència objectiva perquè les universitats dissenyen i posen marxa accions que repercuteixin en una major motivació i percepció de benestar acadèmic dels seus estudiants de primer.

Factors de benestar acadèmic en el primer semestre en la universitat