🎓 Les matemàtiques: pilar de la formació integral

Les professores dels graus d'Educació Infanti i Educació Primària, Yolanda Albarrán i Montserrat Fontanals, van participar al Congrés Català d’Educació Matemàtica

Fecha: dimarts, 19 de de juliol de 2016 a las 15:45h

Les matemàtiques: un pilar de la formació integral

Les professores dels graus en Educació Infantil i Educació Primària, Yolanda Albarrán i Montserrat Fontanals, van participar en el Congrés Català d’Educació Matemàtica, que es va celebrar els dies 11, 12 i 13 de juliol. El Congrés va reunir a l'edifici històric de la UB –universitat organitzadora d'aquesta iniciativa, juntament amb la Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya– a més de 600 mestres.

El Congrés, organitzat sota el lema “Construir matemàtiques. Compartir per aprendre” va constituir l'oportunitat de posar en contacte experiències docents de diversos mestres, reivindicar la contribució de les matemàtiques a la formació integral de la persona i contribuir a una millor percepció social d'aquesta àrea de coneixement.

Una de les qüestions en què més es va incidir va ser la necessitat de buscar línies de millora de l'educació matemàtica. Sobre aquesta qüestió es van celebrar diversos debats, cadascun dels quals es va focalitzar en els aspectes següents: “Formació: necessitat, formats i amplitud”; “Pràctiques a l'aula que impulsen la construcció d'un coneixement matemàtic ric, valuós i significatiu”; “Matemàtiques i formació integral de les persones”, i “Compartir per construir una educació matemàtica millor”.

Després de fer un balanç de les reflexions expressades al Congrés, es va fer públic un document de conclusions, que constava de catorze punts. En aquest document s'insisteix especialment en la possibilitat que el mestre es formi i tingui una actualització professional contínua, en la necessitat de posar en pràctica mètodes docents motivadors, en la importància de promoure una “alfabetització matemàtica” entre els joves –cosa que també implica fer que prenguin consciència de la presència de les matemàtiques en plans de la vida real molt diversos– i en la pertinència de mantenir oberts fòrums i vies de comunicació entre els professors.

Les matemàtiques: un pilar de la formació integral