girl
Doble grau en Publicitat i RP + Periodisme
Denominació

Doble grau en Publicitat i RP + Periodisme

Àrea acadèmica

Comunicació

Durada / crèdits

5 ANYS
360 ECTS

Ocupabilitat

97 % (Enquesta d'inserció laboral AQU 2014)

Places

25

Desenvolupament professional

Programa de competències CEU ePlus

Perfil alumne

Tenir interès per la informació general, la comunicació institucional i corporativa de les organitzacions i la seva gestió. També cal dominar el llenguatge i tenir facilitat en l'escriptura.

Admissió i matrícula

Sol·licitud d'accés via web, enviament de la documentació i formalització d'ingrés a la Universitat.

Calendari i horari

Calendari Acadèmic

Horari Classes
Doble grau en Publicitat i RP + Periodisme

El 97 % dels nostres estudiants troba feina en finalitzar els estudis.

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Ocupabilitat

El 97 % dels nostres estudiants troba feina en finalitzar els estudis, 11 punts percentuals per sobre de la mitjana de les universitats catalanes (Enquesta Inserció Laboral AQU 2014).

2. Professionals amb una visió global

La doble titulació de grau en Periodisme i Publicitat i Relacions Públiques té una durada de cinc anys, és una ferma aposta per l’anglès i permet a l’estudiant treballar en un entorn comunicatiu altament competitiu i exigent amb garanties d’èxit. L’alumne disposa d’un pla d’estudis integrat que aporta coneixements fonamentals i transmet les experiències més habituals que es trobarà en l’exercici professional de la comunicació.

3. Metodologia

Model docent basat en la formació pràctica i personalitzada que permet vincular els coneixements teòrics a la praxi professional, mitjançant pràctiques reals, tallers i seminaris pràctics que es fonamenten en 3 pilars: el màrqueting, la creativitat i les noves tecnologies.

4. Coneixement aplicat

Els alumnes organitzen cada any la gala dels GoliADs UAO CEU Awards, premis que s'han convertit en un referent per a les agències de publicitat.

5. Programa de competències CEU ePlus

El programa CEU ePlus s’incorpora a tots els graus des del primer curs per treballar les competències més demanades pel mercat laboral específicament per cada carrera. A més, l’estudiant disposa sempre de la possibilitat de realitzar un procediment individualitzat de coaching.

6. Instal·lacions

El Servei Audiovisual de la Universitat engloba totes les instal·lacions, infraestructures i equips fixes i mòbils necessaris per a l’activitat docent (estudi de televisió, estudi de sonorització, estudi de fotografia, taller de ràdio, etc.).

7. Internacionalització

Oferim la possibilitat de realitzar estades o pràctiques internacionals a les millors universitats europees, americanes i oceàniques.

Pla d'estudis

1r curs

  • Teoria de la Informació i de la Comunicació
  • Antropologia
  • Llengua I
  • Fonaments de les Relacions Públiques Empresa
  • Fonaments de la Publicitat
  • Llengua II
  • Història i Societat
  • Sociologia
  • Political Science

2n curs

  • Principis del màrqueting
  • Màrqueting i Comunicació
  • Estadística per Comunicadors
  • Expressió Oral i Escrita
  • Fonaments de la Comunicació Radiofònica
  • Fotografia
  • Tècniques de la Investigació Social
  • Redacció publicitària
  • Fonaments de la Comunicació Televisiva
  • Marc legal de l'activitat publicitària
  • Entorn econòmic i empresarial de la Publicitat
  • Disseny Gràfic
  • Retòrica
  • Literature
  • Cinema and Culture

3r curs

  • Elements de Doctrina Social
  • Publicitat i Doctrina Social
  • Creació i producció a televisió
  • Advertising Communication Technology I
  • Advertising Communication Technology II
  • Creació i producció a ràdio
  • Màrqueting Estratègic
  • Marketing Information Systems
  • Comunicació Institucional i Corporativa
  • Direcció Creativa
  • Direcció d'Art
  • Mitjans de Comunicació
  • Journalistic Genres
  • Taller Periodístic
  • History of Journalism in Spain
  • General History of Journalism

4t curs

  • Comunicació i Propaganda Política
  • Ètica General
  • Ètica Professional
  • Creació i Gestió de Marques
  • Advertising Media Planning
  • Tècniques del Below The Line
  • Estratègies del Below The Line
  • Direcció d'esdeveniments i protocol
  • Pràcticum (Publicitat i RP)
  • Treball Final de Grau (Publicitat i RP)
  • Technological Innovations in Journalism
  • Public Opinion

5è curs

  • Media System Analysis
  • Periodisme Especialitzat I
  • Specialised Journalism II
  • Information Enterprise
  • Dret de la Informació
  • Multimedia Journalism
  • Institutional and Corporate Communication
  • Pràcticum (Periodisme)
  • Treball Final de Grau (Periodisme)

Sortides i pràctiques

SORTIDES PROFESSIONALS

L'alumne que obté el títol oficial "graduat en Publicitat i Relacions Públiques + Periodisme per la Universitat Abat Oliba CEU" pot desenvolupar la seva professió en els següents àmbits:

  • Direcció de comunicació organitzacional
  • Gestió de consultoria de comunicació, publicitat i relacions públiques
  • Creativitat i disseny estratègic
  • Relacions Públiques i organització d'esdeveniments
  • Gestió de Xarxes Socials
  • Departaments de premsa i comunicació d'institucions públiques, empreses privades, associacions i organitzacions no governamentals (ONG)
  • Diaris, revistes d'informació general i especialitzada, agències de notícies
  • Periodisme audiovisual i digital
  • Edició de publicacions digitals i portals d'internet

PRÀCTIQUES

Durant l'últim curs del grau es realitzen les pràctiques obligatòries a empreses, despatxos o institucions dins de l'àrea que prefereixi l'alumne.
Aquests programes formatius pràctics, inclosos als plans d'estudis, permeten a l'estudiant aplicar i complementar els coneixements adquirits durant la seva formació acadèmica, afavorint l'adquisició de les competències professionals que facilitaran la seva futura inserció laboral. El conjunt d'activitats que l'alumne va desenvolupar durant el programa es definirà, de mutu acord, entre el tutor de l'empresa i el coordinador del Servei de Pràctiques i Ocupació responsable del pràcticum.

També, l'estudiant tindrà un tutor acadèmic que realitzarà el seguiment i la valoració de les pràctiques per a garantir el màxim aprofitament de l'estada.
Per a més informació, accediu al Servei de Pràctiques i Ocupació.

  • Relació d'empreses
    PDF
  • Informació i contacte

Internacional

CONVENIS INTERNACIONALS

ARGENTINA

universitat places Cod.Universidad Requisits d'idioma
Universidad Católica de Argentina 2* AR UCA Spanish
Universidad Católica de la Plata 1* AR UCALP Spanish
Universidad Fasta 2* AR UFASTA Spanish

BÈLGICA

universitat places Cod.Universidad Requisits d'idioma
Artevelde Hogeschool (Gent) 2 B GENT39 English B1
PXL University College 2 B HASSELT22 English B1/ Dutch B2
Howest Hogeschool 1 B KORTRIJ03 English B2/Dutch B2

BRASIL

universitat places Cod.Universidad Requisits d'idioma
Universidade de Ribeirao Preto 2* BR UNAERP Portugués

CANADA

universitat places Cod.Universidad Requisits d'idioma
Centennial College 4* CAN CC TOEFL 80

XILE

universitat places Cod.Universidad Requisits d'idioma
Universidad del Pacifico Chile 4* CL PACIFICO Spanish
Universidad de Santo Tomás 5* CL UST Spanish
Universidad del Desarrollo 1* CL UDD Spanish

FRANÇA

universitat places Cod.Universidad Requisits d'idioma
Toulouse Catholic University 4* F TOULOUSE09 French B2/English B2
Université François-Rabelais 1 F TOURS01 French B2

ITALIA

universitat places Cod.Universidad Requisits d'idioma
Università Cattolica del Sacro Cuore 6* I MILANO03 Italian B1+/English TOEFL 79/IELTS 6.0
Libera Università di Lingue e Comunicazione IULM 3* I MILANO05 Italian A2

MÈXIC

universitat places Cod.Universidad Requisits d'idioma
Instituto Tecnológico de Monterrey 3* MX ITESM Spanish
Universidad Anáhuac del Norte 4* MX UAMN TOEFL 89/ IELTS 7.0
Universidad del Valle de Atemajac 1* MX UNIVA Spanish

PERÚ

universitat places Cod.Universidad Requisits d'idioma
Universidad de Piura 2* PE UDEP TOEFL 70

PORTUGAL

universitat places Cod.Universidad Requisits d'idioma
IADE 2 P LISBOA46 English B2

ESTATS UNITS

universitat places Cod.Universidad Requisits d'idioma
Florida International University 2* US FIU TOEFL 550 (PBT)/ 80 (IBT)/ IELTS: 6,5
Texas A&M University 2* US TAMU TOEFL 80
University of Missouri - St. Louis 4* US UMSL TOEFL 61 (iBT)/500 (PBT)/ IELTS 5.5
Saint Thomas University Houston 2* US UST TOEFL 550
Western Kentucky University 2* US WKU TOEFL 65 (iBT)/500 (PBT) / IELTS 5.5
 
*: Les places es reparteixen entre les diferents carreres.

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL 1R CURS

9 945 €

RESERVA DE PLAÇA

Es podrà realitzar una reserva de plaça a la Universitat Abat Oliba CEU que garanteix una plaça a la carrera, a l'espera de superar la selectivitat o altres requisits d'accés, realitzant el pagament de 1 500 € a descomptar del preu total del curs.

FORMA DE PAGAMENT

Un cop formalitzada la reserva de plaça, l'import restant es podrà efectuar de les següents maneres:

pagament únic

La realització del pagament únic comporta un descompte del 1,5 % de l'import de la matrícula.

pagament fraccionat

De la matrícula en quatre quotes per curs.

pagament mensual

En 10 quotes a través de finançament especial al 0 % d'interès amb el Banc Sabadell (Consultar comissió d'obertura).

Altres acords de finançament

Amb el Banco Santander, "La Caixa", Catalunya Caixa, BBVA i Banc Sabadell. També comporta el descompte del 1,5 % de l'import de la matrícula.

MÉS INFORMACIÓ

Contacta amb el Servei d'Informació si vols que realitzem el teu pla econòmic personalitzat.
Tel. +34 932 53 72 00
futurosalumnos@uao.es

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGRÉS

L'estudiant ha de tenir interès per aspectes relacionats amb el funcionament de la comunicació institucional i corporativa de les organitzacions i la seva gestió. Ha de tenir facilitat per entendre els diferents models de comunicació, publicitat i relacions públiques de les organitzacions, per analitzar i diagnosticar problemes i proposar solucions; ha de tenir capacitat analítica, de síntesi i de relació amb el grup, facilitat de comprensió i d'abstracció, facilitat d'expressió, sociabilitat, àmplia visió del món i perspectiva sobre la seva possible evolució.

És també d'interès i necessitat conèixer un altre idioma (preferiblement l'anglès), així com posseir creativitat en el sentit més ampli dins de les comunicacions i la publicitat.

OBJECTIUS

  • Ser capaç d'expressar-se amb claritat i precisió, amb l'objectiu de transmetre eficaçment
  • Conèixer en profunditat les tècniques de cerca, identificació, recollida i tractament de la informació i saber aplicar-les amb la fi de treballar amb fonts i elaborar informacions que reflecteixin l'actualitat i li donin significat.
  • Conèixer i ser capaç d'avaluar críticament el present amb la fi de poder comunicar els aconteixements de la manera més fidel a la veritat possible, així com disposar d'un marc cultural i històric que permeti contextualitzar-los, explicar els seus antecedents i causes o les seves conseqüències previsibles
  • Responsabilitzar-se de projectes informatius, coordinar equips periodístics o dirigir mitjans de comunicació
  • Disposar d'un coneixement suficient dels conceptes, categories, teories i aspectes més rellevants de les diferents branques de la investigació informativo-comunicativa
  • Arribar a ser un periodista íntegre que tingui present en l'exercici professional de la informació la responsabilitat socials dels mitjans de comunicació
  • Conèixer les diferents tècniques d'investigació i anàlisi de l'activitat comunicativa, la publicitat i les relacions públiques
  • Conèixer les tècniques de gestió pròpies del món empresarial i dels departaments de comunicació, publicitat i relacions públiques
  • Conèixer l'estructura dels mitjans de comunicació, les seves audiències i la compra d'aquests, així com les seves característiques, tipologies i problemàtiques
  • Conèixer els mètodes i les tècniques del màrqueting encaminades a poder prendre decisions estratègiques per a comunicació, publicitat i relacions públiques
  • Conèixer els mètodes i processos de creació i producció per als diferents mitjans de comunicació
  • Conèixer l'ètica, deontologia professional i humanística, així com el seu ordenament jurídic

COMPETÈNCIES DEL GRAU

NORMATIVA DE PERMANÈNCIA

PLA D'ACCIÓ TUTORIAL