🎓 La Comunicació Interna com a meta-recurs

Des d'aquesta concepció, que ha formulat a la nostra universitat el comunicòleg, Alejandro Formanchuk, la Comunicació Interna s'entén com un "meta-recurs"

Fecha: dimarts, 23 de d'octubre de 2018 a las 20:30h

La Comunicació Interna com a meta-recurs

La comunicació no és ni una fi en si mateixa ni un factor afegit a molts altres. En el marc d'empreses i organitzacions, l'acció organitzada depèn que hi hagi comunicació. "Si falta la comunicació, cessa l'acció organitzada".

Des d'aquesta concepció, que ha formulat a la nostra universitat el comunicòleg, Alejandro Formanchuk, la Comunicació Interna s'entén com un "meta-recurs". És a dir, la Comunicació Interna és una eina que permet mobilitzar els recursos d'una organització conforme als objectius marcats per aquesta.

El director de Formanchuk & Associats, que és una de les veus més autoritzades en el seu camp, ha abundat en aquest concepte en subratllar que, com a tal, la Comunicació Interna no té objectius propis, ja que se subordina als quals determini l'organització. "Els objectius de Comunicació Interna són sempre d'un altre", ha afirmat.

Per tant, el propòsit de la Comunicació Interna no ha de ser la creació de mitjans de comunicació per se. "Els principals problemes de Comunicació Interna no són mediàtics ni es resolen els mitjans", ha observat sobre aquest tema.

En aquest sentit, cal tenir en compte que la majoria dels missatges que transmet l'organització "no passen pel suport mediàtic". En una estructura humana, tot és comunicació, des del mobiliari fins a les decisions en matèria de recursos humans. Per aquesta raó, el responsable de la Comunicació Interna hauria de ser partícip de l'estratègia global. "La Comunicació Interna, segons Formanchuk, no ha de situar-se al final dels processos, sinó estar present de des del principi. "No pot reduir-se a ser una agència de notícies internes", ha explicat.

Formanchuk ha presentat la sessió Comunicació Interna: organització + acció + transformació, a la qual han assistit estudiants de l'àrea de Comunicació i del máster universitari en Gestió i Comunicació d'Entitats Socials i Solidàries, i ha estat acompanyat pel professor de Publicitat i Relacions Públiques, Andreu Barrabino.

 

La Comunicació Interna com a meta-recurs