L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU), en col·laboració amb les universitats catalanes, va fer aquest 2020 l'enquesta triennal d'ocupabilitat als titulats de totes les universitats catalanes durant els tres anys següents d'haver obtingut la titulació.
D'aquest estudi cal destacar les dades següents:
La taxa d'ocupabilitat dels màsters de l'Àrea de Ciències Socials i Jurídiques de la UAO CEU és del 95,8 %.
Taxa d'ocupació específica per postgrau:
El Servei de Pràctiques i Ocupació ha ampliat l’àmbit de l’orientació professional gràcies a un conveni de col·laboració entre el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i les universitats catalanes.
L’objectiu del servei és afavorir la inserció en el mercat laboral de les persones beneficiàries mitjançant accions d’orientació i assessorament. Es pretén millorar l’ocupabilitat de l’alumnat a partir de la formació en eines i competències professionals necessàries per a la recerca de feina, a través de sessions tant individuals com grupals.
Entre les activitats que s’ofereixen, en destaquen:
Ruth Llopis · [email protected]
Despatx 3.01 · T. 93 254 09 00
El programa de competències per a l’ocupació CEU ePlus potencia el millor de cada estudiant per desenvolupar-ne les competències i ajudar-lo a aconseguir els seus objectius professionals. Acompanya l’alumne o alumna des del primer semestre del primer curs i es va intensificant fins a l’últim curs, quan es fan els tallers de competències professionals i la certificació CertiUni. A més, l’estudiant disposa sempre de la possibilitat de seguir un procediment individualitzat de coaching.
El programa engloba
El programa pretén potenciar progressivament les competències professionals i la socialització laboral de l‘estudiant. Aquesta formació aportarà als alumnes les eines necessàries per poder establir els seus objectius professionals i abordar amb més seguretat la inserció laboral.
Aquests tallers s'emmarquen dins de l'assignatura del pràcticum, de manera que els cursen el 100% dels estudiants.
Els tallers consten de dues parts diferenciades:
1. Eines per a la recerca eficaç d'ocupació: elaboració del currículum, com accedir al mercat laboral, xarxes socials i com afrontar amb èxit les entrevistes de feina.
2. Entrenar i desenvolupar competències clau per al desenvolupament reeixit de la professió.
Les competències s'han seleccionat sobre la base de les valoracions dels ocupadors respecte a les competències més importants i el seu grau de satisfacció respecte als graduats recentment. Així mateix, s'ha recollit les opinions dels mateixos alumnes i dels professors universitaris.
Tipologia del taller
El taller orientat al desenvolupament de competències té un caràcter vivencial i participatiu, la qual cosa afavoreix l'autoconeixement, el feedback i desenvolupament competencial. Cada competència s'ajusta i adapta a cada titulació en particular, i facilita l'encaix en la futura professió de l'alumnat.
En relació amb les eines de cerca d'ocupació, les sessions són didàctiques, adaptades a cada professió i mercat específic, i ofereixen eines eficaces i actualitzades constantment.
Hi ha dues modalitats de pràctiques:
Durant la carrera universitària se succeeixen diferents canvis, necessitats, objectius i motivacions en els estudiants, que requereixen suport i acompanyament. Un moment especialment delicat és quan s'acosta el final dels estudis i s'han de prendre decisions pensant a aconseguir la primera ocupació.
En el Servei d'Orientació Professional està al servei dels estudiants per acompanyar-los durant totes les etapes de la seva vida acadèmica i guiar-los cap a la consecució dels seus objectius professionals, des del primer any universitari fins a la postgraduació.
Per això elaborem un procés de diverses sessions de coaching amb l'objectiu d'identificar-ne les necessitats, potenciar els seus propis recursos i facilitar-los eines perquè aconsegueixin les seves metes professionals a través de plans d'acció concrets.
L'èxit del procés es basa en la confiança mútua entre coach i estudiant, la confidencialitat i el compromís.
|
CORREU |