🎓 El cotxe tendeix a ser un servei i no un producte

En aquesta ocasió, la sessió s'ha convocat sota el reclam d'una pregunta: 'Com serà el cotxe del futur?

Fecha: dimecres, 05 de de desembre de 2018 a las 17:00h

El cotxe tendeix a ser un servei i no un producte

La Universitat ha acollit una nova edició de la trobada sectorial de l'àrea d'empresa i Economia que organitza el Servei d'Alumni. En aquesta ocasió, la sessió s'ha convocat sota el reclam d'una pregunta: 'Com serà el cotxe del futur?'.

Per tractar aquest tema, s'ha organitzat un col·loqui en què han participat la sotsdirectora adjunta de Vehicles de la DGT, Susana Gómez, el head of Market Intelligence i Data&Analytics en SEAT, Diego Villuendas, i el director de comptes del grup SESE, Óscar Franco. Ha moderat el debat el director del circuit Barcelona-Catalunya, Vicenç Aguilera.

Susana Gómez ha tingut ocasió d'exposar algunes les prioritats de l'àrea de la qual és responsable. Al seu judici, la qüestió de la seguretat es lliura en el context urbà i la tecnologia pot contribuir tant a fer cotxes més segurs com a la prevenció. La ponent s'ha referit a dues mesures pensades per a "pacificar" els espais urbans: l'establiment del límit general de 30 Km/h i l'aprovació d'un Reial Decret sobre vehicles de mobilitat personal.

Durant debat, s'han tractat temes com la seguretat, la descarbonització, els cotxes autònoms, el 'car sharing' o la mobilitat. Els ponents han coincidit que el cotxe digital suposarà un canvi de paradigma, però no tant pel producte, sinó per l'experiència. El 'car sharing', per exemple, marca una tendència en la qual es contracta un servei (determinats quilòmetres) i l'adquisició de la propietat queda en un segon pla.

La celebració d'aquesta trobada connecta amb les temàtiques del PDD Sectorial en Automoció que, a partir de març, el CEU Institute for Advanced Management començarà a impartir a la seu de la nostra universitat.

 

El cotxe tendeix a ser un servei i no un producte