馃帗 El cotxe tendeix a ser un servei i no un producte

En aquesta ocasi贸, la sessi贸 s'ha convocat sota el reclam d'una pregunta: 'Com ser脿 el cotxe del futur?

Fecha: dimecres, 05 de desembre de 2018 a las 17:00h

El cotxe tendeix a ser un servei i no un producte

La Universitat ha acollit una nova edici贸 de la trobada sectorial de l'脿rea d'empresa i Economia que organitza el Servei d'Alumni. En aquesta ocasi贸, la sessi贸 s'ha convocat sota el reclam d'una pregunta: 'Com ser脿 el cotxe del futur?'.

Per tractar aquest tema, s'ha organitzat un col路loqui en qu猫 han participat la sotsdirectora adjunta de Vehicles de la DGT, Susana G贸mez, el head of Market Intelligence i Data&Analytics en SEAT, Diego Villuendas, i el director de comptes del grup SESE, 脫scar Franco. Ha moderat el debat el director del circuit Barcelona-Catalunya, Vicen莽 Aguilera.

Susana G贸mez ha tingut ocasi贸 d'exposar algunes les prioritats de l'脿rea de la qual 茅s responsable. Al seu judici, la q眉esti贸 de la seguretat es lliura en el context urb脿 i la tecnologia pot contribuir tant a fer cotxes m茅s segurs com a la prevenci贸. La ponent s'ha referit a dues mesures pensades per a "pacificar" els espais urbans: l'establiment del l铆mit general de 30 Km/h i l'aprovaci贸 d'un Reial Decret sobre vehicles de mobilitat personal.

Durant debat, s'han tractat temes com la seguretat, la descarbonitzaci贸, els cotxes aut貌noms, el 'car sharing' o la mobilitat. Els ponents han coincidit que el cotxe digital suposar脿 un canvi de paradigma, per貌 no tant pel producte, sin贸 per l'experi猫ncia. El 'car sharing', per exemple, marca una tend猫ncia en la qual es contracta un servei (determinats quil貌metres) i l'adquisici贸 de la propietat queda en un segon pla.

La celebraci贸 d'aquesta trobada connecta amb les tem脿tiques del PDD Sectorial en Automoci贸 que, a partir de mar莽, el CEU Institute for Advanced Management comen莽ar脿 a impartir a la seu de la nostra universitat.

 

Cotxe del futur