🎓 Trobada amb la Dircom de Google Espanya i Portugal

En el marc dels e/xperience day promoguts pel Departament d'Empresa i Economia, s'ha dedicat una sessió a reflexionar sobre el paper que la comunicació juga en l'economia de la societat digital, així com la manera de convertir-la en un element de valor per a les organitzacions.

Fecha: dimarts, 17 de de desembre de 2019 a las 17:15h

Trobada amb la 'dircom' de Google Espanya i Portugal

En el marc dels E/xperience Day promoguts pel Departament d'Empresa i Economia, s'ha dedicat una sessió a reflexionar sobre el paper que la comunicació té en l'economia de la societat digital, així com la manera de convertir-la en un element de valor per a les organitzacions. La sessió, organitzada pel professor Antonio Martínez Muniente, ha discorregut en format pregunta-resposta.

Per tractar aquesta temàtica, la directora de Comunicació a Google Espanya i Portugal, Anaïs Pérez Figueras, ha explicat als alumnes com s'estructura la companyia i la seva política de comunicació interna. En aquest sentit, la consigna és màxima transparència amb els treballadors.

Un altre aspecte relacionat amb la comunicació interna de l'empresa és que no depenen del Departament de Màrqueting perquè, com ha afirmat Pérez, "l'objectiu no és vendre sinó convèncer".

Pel que fa a la comunicació externa, la funció principal del Departament de Comunicació de Google és, segons Pérez, "fer d'intermediari entre els periodistes o els líders d'opinió i l’empresa".

També ha analitzat les tres potes d'ingressos que tenen a la companyia situada a Mountain View. Pérez ha sostingut que la seva principal font de guanys és la publicitat digital, però que estan treballant per equilibrar la balança. Per això miraran de potenciar les seves altres dues fonts d'ingressos: acords amb altres empreses per pujar contingut al seu núvol i els diferents dispositius que ofereix la marca estatunidenca.

A més, ha tingut temps de parlar de diversos mites que s'han propagat a la societat sobre Google (entre d'altres, la seguretat de dades dels usuaris i les condicions dels treballadors).

Respecte al primer, Pérez ha explicat que "els usuaris poden decidir què fer amb les seves dades, quan tancar el seu compte o decidir què volen cedir a Google". A més, tots els treballadors de Google utilitzen els seus servidors perquè no volen que hi hagi cap mena de fuita de dades. I és que "no és el nostre negoci, vendre dades a tercers", ha afegit.

En referència a les condicions i ambient de treball, ha explicat que l'ambient laboral és bo. A això contribueixen no només les infraestructures (sales de descans, ping-pong, futbolins, reunions molt amenes i informals els divendres...) sinó un procés de selecció personalitzat. L'objectiu de la selecció és captar el millor talent adaptat a la política de l'empresa, per això és llarga i personalitzada.

 

Trobada amb la 'dircom' de Google Espanya i Portugal