馃帗 Docents disposats a assumir el seu rol de l铆der

Durant aquesta setmana, un grup de professors est脿 participant en el programa formatiu 'Lideratge i innovaci贸 a l'aula: el model AARC'

Fecha: dimecres, 13 de juny de 2018 a las 11:15h

Docents disposats a assumir el seu rol de l铆der

Durant aquesta setmana, un grup de professors est脿 participant en el programa formatiu 'Lideratge i innovaci贸 a l'aula: el model AARC' (Aules d'Alt Rendiment CEU).

Les sessions, a les quals assisteixen docents de tots els departaments de la Universitat, estan dirigides pel coach, formador i consultor de negoci Jos茅 Ram贸n Lluna Cerd谩n. L'objectiu del programa 茅s m煤ltiple. D'una banda, es pret茅n l'adquisici贸 del marc te貌ric i pr脿ctic dels instruments de comunicaci贸, lideratge, creativitat i motivaci贸, aix铆 com de les actituds necess脿ries per traslladar-los a l'activitat docent. Per un altre, la formaci贸 es planteja com un espai idoni per a l'engegada d'exercicis pr脿ctics i el refor莽 de la motivaci贸 i cohesi贸 de l'equip docent.

D'acord amb aquestes finalitats, el programa s'estructura en tres blocs. El primer se centra en la figura del professor, en la seva qualitat de l铆der, de motivador i de comunicador. En el segon es posa el focus en l'alumne, a partir d'un exercici d'empatia amb els seus interessos i expectatives que desemboqui en una proposta d'interacci贸 entre estudiant i professor. Finalment, el tercer bloc est脿 dedicat a la gesti贸 de situacions a l'aula i al foment de la creativitat.

Aquest tipus d'activitats impliquen reflexi贸 per part docent sobre la naturalesa de la seva activitat i la pr脿ctica a l'aula, un exercici molt necessari perqu猫 el professor evolucioni en el seu paper de l铆der i motivador. Al mateix temps, l'organitzaci贸 del programa revela el comprom铆s de la Universitat amb la formaci贸 del seu professorat i, per tant, amb la qualitat de la seva doc猫ncia.

Docents