Fecha: divendres, 28 de de juliol de 2023 a las 14:00h
El professor emèrit de Comunicació de la nostra universitat, Manel Domínguez, ha participat recentment en els Diàlegs EFE Societat. El propòsit era presentar i comentar l''Enquesta Merck: Joves, sèniors i un futur a escriure junts'. Es tracta d'un estudi d'opinió elaborat per la companyia de ciència i tecnologia Merck sobre més de 2.500 mostres amb el suport tècnic de l'agència 40dB.
L'informe centra la seva atenció la satisfacció laboral, els estils de vida i el desenvolupament personal de dues generacions: els joves de 20 a 30 anys i els sèniors, d'entre 55 i 67 anys. D'ací la presència de Domínguez, que recentment ha publicat el llibre 'Sènior. La vida que no cessa' (Dièresi).
Entre altres conclusions, l'enquesta revela que les dues generacions coincideixen que el talent no té edat: en concret, un 92% dels majors de 55 anys i un 81% dels júniors arriben a aquesta conclusió. No obstant això, es desprèn que existeixen unes "barreres d'edat" a l'hora de treballar junts: només al 10% dels joves li agrada o interessa més treballar amb persones de 46 anys d'ara en avant i únicament un 1% tria treballar amb companys que superen els 55 anys.
De la mateixa manera, els sèniors mostren menys interès a treballar amb persones per davall dels 31 anys -només el 7% opta per treballar amb joves de 20 a 30 anys- mentre que els joves es mostren més disposats a canviar de treball -un 66% enfront del 33% dels sèniors-.
En aquest context, Domínguez ha recordat que "qui envelleix no són les persones sinó les organitzacions". Així mateix, ha fet una crida contra l'"edadisme institucional, social i autoinfligit", que, en la seva opinió, expulsa a les persones grans de la vida laboral.
El nostre professor ha conversat amb el president de Merck a Espanya i impulsor de la iniciativa Genera Talent, Manuel Zafra, i la portaveu a Madrid d'Equip Europa, Lavinia Corduneanu
|
|
CORREU |