🎓 Emprendre: sol davant el perill, però amb la teva idea

La Universitat ha celebrat una nova edició de la jornada d'Emprenedoria Experiencial. Són quatre anys ja d'existència d'aquest fòrum en què emprenedoria i universitat es donen cita.

Fecha: dimarts, 12 de de març de 2019 a las 16:00h

Emprendre: sol davant el perill, però amb la teva idea

La Universitat ha celebrat una nova edició de la jornada d'Emprenedoria Experiencial. Són quatre anys ja d'existència d'aquest fòrum en què emprenedoria i universitat es donen cita. Amb aquesta iniciativa, la Càtedra d'Empresa Familiar i Creació d'Empreses de la nostra universitat, amb el suport del Club d'Emprenedors, acosta als estudiants la realitat dels emprenedors.

En aquesta ocasió, han participat el col·loqui el CTO de Mr. Jeff, Adrián Lorenzo; el CEO de Wako Comunicació, Toni Gómez; el CEO d'Helion Technologies, Antoni Abellán; i el CEO de Wana Group, Agustín Arpa.

Quan un valora l'alternativa de l'emprenedoria, un dels aspectes clau és establir la comparació amb l'opció de treballar per a una gran companyia. Toni Gómez pot contestar en primera persona a aquest dilema, ja que es va llançar a l'aventura de Wako Comunicació després d'anys de pertànyer al BBVA, on havia estat implicat en processos de digitalització i integració. "Ara les decisions són meves i estic només jo davant el perill, però ganes en agilitat. En una multinacional es perd la teva idea".

Una altra de les grans qüestions que es plantegen davant l'emprenedor: l'objectiu és vendre el negoci quan hi hagi una bona oferta? Adrián Lorenzo, després d'haver expandit la seva franquícia de bugaderies per 9 països, ni li ho planteja. Ara la seva vista està posada a fer el salt al món asiàtic. Per part seva, la preocupació d'Antoni Abellán respecte a l'aparició de tercers és "que vingui una empresa gran i ens copiï el projecte". Afortunadament, compta amb el suport d'una patent europea per al seu model d'helicòpters i drons dissenyats tant per a netejar les pales dels molins productors d'energia eòlica com per a l'extinció d'incendis.

Començar pel final

No obstant això, Arpa sí que estaria obert a una bona oferta. El cap visible de Wana Group ha explicat que el seu model de negoci "permet veure el futur". D'alguna manera, la seva lògica és la de començar pel final: "comencem venent el producte i, si funciona, és quan creguem la marca".

En el capítol de la promoció i el posicionament, l'emprenedor també ha de tenir en compte que el seu ecosistema seran les xarxes socials. En aquest sentit, Arpa ha assenyalat que, fins ara, "no queda un altre remei que ser súbdits de les xarxes, encara que estaria bé que en un futur es poguessin fer acords bilaterals".

La jornada d'Emprenedoria Experiencial s'ha organitzat amb la col·laboració del Club d'Emprenedors, els directors dels quals han conduït el col·loqui, i el suport de CEU Emprèn, Santander Universitats, Rockets, iElektro, Doctor Fakoy i I-Kons.

 

Emprendre: sol davant el perill, però amb la teva idea