Fecha: dilluns, 12 de febrer de 2018 a las 14:45h

L'emprenedoria és l'opció de la llibertat

Dissabte passat es van celebrar les primeres sessions de la segona edició del Programa d'Emprenedoria i Lideratge per a estudiants de batxillerat. El programa proposa un recorregut de sis setmanes en el qual els participants treballen conceptes d'emprenedoria i lideratge a partir de la reflexió sobre temes clau de la cultura i la societat del nostre temps.

"Empresa i aventura" és el binomi que ha plantejat en la seva exposició el catedràtic d'Economia Aplicada i director general de l'Institut d'empresa Familiar, Juan Corona. L'emprenedoria és "llibertat", només aquesta opció et dóna l'opció de "fer el que més t'agrada". I en aquest acte d'afirmació de les idees pròpies es troba també el germen de l'empresa. Darrere de tot empresari "sempre hi ha un emprenedor que ha triomfat en el seu projecte".

I és que l'empresa no només consisteix a un producte o balanços econòmics, el component personal és fonamental. Així ho demostren algunes grans companyies que es van ressentir molt amb la retirada de les persones que les van impulsar amb el seu geni i el seu carisma. La química personal també és bàsica. "No és estrany que alguns dels grans projectes empresarials hagin estat impulsats per dues persones que eren amics. Si no hi ha feeling personal entre els socis, "la unió es dissoldrà davant la primera adversitat, i en l'empresa les dificultats són constants".

Un altre dels trets que fan atractiu l'entorn empresarial el seu dinamisme. "És un món que no es para mai. Un empresari es posa data de caducitat al moment en què se sent satisfet". I més al món actual, on els canvis se succeeixen vertiginosament. "Ara un bon producte tira de l'empresa no més de cinc anys".

Efectivament, tot això dibuixa un panorama de gran tensió competitiva. Però aquest és un factor que Corona veu fonamental. "Si no volguéssim competir, no hi hauria incentiu per fer les coses millor".

Abans de la de Corona, el Programa d'Emprenedoria i Lideratge havia començat amb un taller dedicat a la persona com ser comunicatiu. "Cada vegada més, les empreses necessiten persones que millorin la seva comunicació", ha dit l'actor i professor de Comunicació, Quim Casas. La comunicació transcendeix del verbal i integra una gran diversitat de plànols. Casas ha citat cinc aspectes clau: energia, cos, respiració, veu i emoció. Aquest últim factor és fonamental per persuadir. "Les persones que impacten són les que s'emocionen amb allò que diuen o fan".

Juan Corona