🎓 De l'homo ludens al'homo gamer

Recentment, la nostra universitat va acollir el Seminari Internacional sobre les Tecnologies en la Qualitat de Vida de les Persones Grans.

Fecha: dilluns, 12 de de juliol de 2021 a las 16:45h

De l''homo ludens' a l''homo gamer'

Fa pocs dies la nostra universitat va acollir el Seminari Internacional sobre les Tecnologies en la Qualitat de Vida de les Persones Grans. L'activitat s'emmarcava dins del projecte "Oportunitats per a les fintech socials en l'àmbit de les smart cities", que la nostra universitat desenvolupa amb el suport de Banco Santander.

L'enfocament del grup de recerca, en general, i del seminari, en particular, era posar en relleu el paper que les noves tecnologies poden tenir per millorar la qualitat de vida i la inclusió de les persones de més edat. La tecnologia pot obrir bretxes generacionals o, si s'utilitza bé, servir per millorar la integració intergeneracional.

Concretament, en un món en el qual la població, inclosa la de més edat, es concentra en grans nuclis urbans, el disseny d'una smart city adaptada a les seves necessitats pot ser un factor clau de benestar.

El seminari va aprofundir en aquest enfocament des de diferents perspectives: longevitat i mercat laboralinnovació social i envelliment actiulongevitat i ocupacióblue zones aplicables a entorns de longevitat, qualitat de vida i persones grans unides a avenços tecnològics, els avantatges de la smart city per a persones grans, active digital living o silver economy.

També va haver-hi temps per parlar d'una nova manera d'acostar-se a l'esport: els e-sports. Va ser en la ponència d'obertura, que va ser a càrrec del president de l'Associació Esport Talent Canàries, Miguel Ángel Betancor.

En la seva ponència, va destacar la importància del joc en la història de la humanitat, fins al punt de definir la nostra espècie com a "homo ludens". Avui, l'homo ludens ha passat a ser un "homo gamer" que utilitza l'espai digital. Els individus de la "quarta edat" no se n'escapen perquè "també són gamers".

"Les persones de més edat ja no aniran al gimnàs", ha observat Betancor. En el món digital, "poden tenir una alternativa que millori el seu benestar físic, emocional i mental. Fins i tot també la socialització".

A més, "la tecnologia també pot ser inclusiva". Per exemple, en comptes de deixar "exempts de l'educació física" els estudiants amb diferents capacitats, la tecnologia digital pot donar-los alternatives. Ara bé, per a això cal escometre una tasca que encara no s'ha fet: "Adaptar l'escola a l'espai dels esports electrònics".

De l''homo ludens' a l''homo gamer'