🎓 Hoy Voy aspira a reproduir el seu model cent vegades més

La franquícia d'autoescoles Hoy Voy no té previst expandir-se fora d'Espanya en aquests moments. Queda feina per fer al nostre país.

Fecha: dijous, 13 de d'abril de 2023 a las 19:45h

Hoy Voy aspira a reproduir el seu model cent vegades més

La franquícia d'autoescoles Hoy Voy no té previst expandir-se fora d'Espanya en aquests moments. Queda feina per fer al nostre país. La idea és obrir cent noves autoescoles en els pròxims deu anys, tal com ha assegurat el CEO i cofundador d'aquesta franquícia d'autoescoles, Carlos Duran, durant la seva participació en la IX Jornada d'Emprenedoria Experiencial que organitza la Càtedra de Creació d'Empreses i Empresa Familiar.

"Ara mateix, no ens ve de gust d'Espanya, ens queden cent autoescoles per obrir aquí". El repte és important si es té en compte que Hoy Voy treballa obrint autoescoles des de zero, no a partir de l'adquisició d'existents. Actualment, sota la franquícia d'Hoy Voy s'agrupen quaranta autoescoles en diversos punts del país, la qual cosa suposa prop de quatre-cents treballadors, ha descrit Duran.

Aquest emprenedor també ha reflexionat sobre l'impacte que Hoy Voy ha generat en el sector des de la seva arribada l'any 2011. "El de les autoescoles era un sector que tractava molt malament a la seva gent". En aquest sentit, ha al·ludit a pràctiques remuneratòries informals, que avui són més complicades de fer gràcies a la presència d'un agent que opera amb serietat. "Hem aconseguit que fer paranys costi més".

En aquest sentit, com a valors diferencials d'Hoy Voy, ha al·ludit als principis enunciats en el Codi Ètic i al fet d'haver introduït la filosofia low-cost en el món de les autoescoles. La clau va ser adonar-se que el model d'ajustar preus en funció de franges horàries, tal com feien les companyies de vols, tenia també sentit en les autoescoles. La seva experiència prèvia en l'àmbit tecnològic va ser de gran ajuda: "som un model low-cost carregat de molta tecnologia".

També ha insistit en el paper fonamental que juga la imatge i la comunicació. La imatge ha de transmetre il·lusió. En definitiva, transmetre la filosofia que Hoy Voy és una cosa "fàcil, econòmica i divertida". Quant a la comunicació, va ser una de les claus de la seva ràpida expansió. "Quan eres ocurrent en l'ecosistema mitjà social i andes per camins no evidents, se t'obren moltes possibilitats d'arribar a moltes persones a baix preu".

Duran ha participat en la Jornada d'Emprenedoria Experiencial amb el distintiu d'haver sigut l'últim guanyador del premi Jove Empresari de l'Any a Catalunya, que concedeix Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC). El gerent d'aquesta organització, Jesús María Ruiz, era present en l'acte. Ruiz és alumni de la nostra universitat.

Després de la presentació de Duran, s'ha obert un col·loqui en el qual també han participat Erick Patzan, estudiant de Direcció d'Empresesque ha posat en marxa una App de gestió d'esdeveniments, i Enric Balseiro i Martí Alonso, que compagina els seus estudis de quart en el grau en Direcció d'Empreses en aquesta mateixa universitat amb el desenvolupament d'una App de cerca d'ocupació.

Hoy Voy aspira a reproduir el seu model cent vegades més