Fecha: dimarts, 19 de d'abril de 2016 a las 13:15h
El grup multidisciplinari de recerca ‘Multicultcom’ va celebrar la setmana passada el I Seminari Multiculturalitat i Comunicació. El seminari s'emmarcava dins de les activitats d'aquest grup investigador, que aglutina diferents enfocaments que posen en relació el fenomen de la multiculturalitat amb el món de la comunicació.
El seminari va comptar amb una aportació externa. Es tractava de la directora de l'Especialització en Comunicació Organitzacional, de la Pontifica Universitat Javeriana de Bogotà, Sandra Fuentes, que, al costat del professor en Màrqueting de la comunicació i pensament estratègic Andreu Barrabino, va intervenir en el primer bloc del seminari, dedicat a la contribució que la comunicació ha fet per teixir llaços interculturals, tot això analitzat en el context del procés de pau a Colòmbia.
El professor de Periodisme especialitzat i Redacció periodística, José Ignacio Castelló, va plantejar en la seva intervenció la dicotomia entre el mono-culturalisme i la multiculturalitat que desperta la festa dels toros, mentre que la ponència del professor en Comunicació Internacional i Intercultural, Joan Andreu Rocha Scarpetta, va tractar sobre la plasmació de la multiculturalitat al cinema. La professora de Investigació de mercats i de Tècniques de Recerca en Ciències Socials, Ana Beriain, i el professor de Teoria de la Comunicació i Ètica de la Comunicació, Miguel Franquet, van tancar el cicle amb unes reflexions sobre ‘La imatge de la immigració en la premsa espanyola’.
|
|
CORREU |