🎓 Imprescindible narrar al context educatiu

El grup de recerca 'Família, Educació i Escola Inclusiva' (TRIVIUM) ha impulsat la publicació del llibre El rol central de la narració en el context educatiu.

Fecha: dijous, 07 de febrer de 2019 a las 14:15h

Imprescindible narrar al context educatiu

El grup de recerca 'Família, Educació i Escola Inclusiva' (TRIVIUM) ha impulsat la publicació del llibre El rol central de la narració en el context educatiu. En l'obra es reuneixen algunes de les contribucions dels investigadors nacionals i internacionals que van participar en la V edició del congrés Word in Education, celebrat en la nostra universitat al gener de l'any passat.

El llibre indaga des de diferents perspectives en la qüestió que és objecte dels treballs de TRIVIUM: el paper imprescindible de la narració en l'àmbit educatiu. La reivindicació i constatació d'aquest rol del relat i la narració és el fil que dota de coherència a la diversitat d'enfocaments que convergeixen en l'obra.

Una de les riqueses del llibre és que no es limita a un concepte restringit d'àmbit educatiu. Efectivament, inclou reflexions sobre com el narratiu ha d'ocupar un lloc central en allò que pot considerar-se estrictament educatiu (a això es dedica el primer capítol), però també estén la seva reflexió a terrenys com el de la Filosofia, l'Empresa, la Fotografia o les Noves Tecnologies. En tots ells, el missatge és clar: hi ha determinats aprenentatges, missatges o valors que només poden transmetre's eficaçment a través d'una fórmula tan genuïnament literària com la narració.

El llibre, publicat per l'Editorial Academia del Hispanismo, ha estat editat pels professors Cintia Carreira Zafra, María Teresa Signes i Marcin Kazmierczak, membres del grup de recerca TRIVIUM.

 

Imprescindible narrar al context educatiu