Enmig del debat sobre l'ús de mòbils en menors i la presència de pantalles i dispositius en centres escolars, arriba el Congrés Internacional sobre els Drets de la Infància, que organitza la Càtedra UNESCO en Pau, Solidaritat i Diàleg Intercultural de la Universitat. La temàtica està molt connectada amb la inquietud de les famílies: 'Els menors en el món digital: riscos i potencialitats'.
Després de les paraules de benvinguda (09.00 h) es donarà pas a la intervenció que servirà de conferència inaugural del congrés (09.20 h): parlarà el director de l'Observatori per a la Promoció de l'Ús Saludable de la Tecnologia EducaLike, Guillermo Cánovas.
La intervenció de Cánovas servirà de pòrtic als tres enfocaments més singulars que es desenvoluparan en sengles taules redones:
A les 10.00 h, tindrà lloc la taula 'El nen i l'Educació 2.0'. Participaran el director del Col·legi Sant Pere de Gavà, Rafael Rodríguez; el professor de la Càtedra d'Ètica i Pensament Cristià de l'Institut Químic de Sarrià, Oriol Quintana; el chief learning & people officer d'Innovamat, Jordi Delcor; i Imma Molas, de Famílies Puntocom.
A les 12.00 h, començarà la taula 'Desenvolupament del xiquet en l'entorn digital'. Intervindran el psicòleg i sexòleg clínic, Alejandro Villena; la presidenta de l'Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya, Anna Plans; i el CEO i psicòleg de Desconect@, Marc Massip.
Les sessions es reprendran a la tarda (15.00 h), amb la tercera taula redona del programa: 'El xiquet com a víctima o agressor'. En ella, dialogaren la professora de Dret, Ada Garriga; el fiscal de menors Juan Carlos Padín; el magistrat de l'Audiència Provincial de Barcelona, Enrique Rovira; l'advocada experta en Dret de família i dret digital Pilar Tintorer; el membre dels Mossos d'Esquadra i expert en ciberdelictes, Ana Hernández.
A les 16.30 h es donarà lectura a les conclusions del Congrés. Se n'encarregarà l'advocat i membre de la Càtedra UNESCO, Xavier Puigdollers, en companyia de la directora de la Càtedra UNESCO, Carmen Parra.
|
CORREU |