🎓 La narrativa de les marques en l'era 'Google Kids'

En aquest context, el professor de Creació i Producció en Televisió de la nostra universitat, Alfonso Freire, ha escrit La nova narrativa transmedia de la generació Google Kids

Fecha: dimarts, 06 de de març de 2018 a las 18:15h

La narrativa de les marques en l'era 'Google Kids'

Les estratègies de comunicació de les marques han canviat substancialment com a resultat de la transformació digital. Abans d'entrar en aquesta nova dimensió, les marques tractaven de tenir notorietat o inculcar un missatge, però avui  han canviat el seu rol i han d'aportar contingut de valor per crear vincles, generar experiències, establir connectivitat amb l'audiència i obrir un diàleg amb el públic.

Actualment, són les mateixes marques les que generen els continguts i les narratives audiovisuals, especialment per als nens, que les consumeixen i les distribueixen. Per als nens i els adolescents, est és el seu hàbitat natural perquè ja han crescut en aquest ecosistema.
En aquest context, el professor de Creació i Producció en Televisió de la nostra universitat, Alfonso Freire, ha escrit La nova narrativa transmedia de la generació Google Kids sota el segell editorial de la UOC i amb un pròleg de la professora de Fotografia de la Universitat, Rebeca Pardo.

Una obra en què reflexiona sobre la forma en què la creació de narratives incideix en el nou univers cultural i, en sentit invers, la manera en què els paràmetres generacionals condicionen la concepció d'aquestes narratives. L'explicació que ofereix s'asseu sobre una descripció del context cultural i els trets que defineixen als 'google kids' respecte als anomenats immigrants digitals. Des de la comprensió d'aquest entorn, Freire desentranya l'estructura de la narrativa transmèdia i aporta claus per realitzar un pla de mitjans transmèdia.

Freire parteix de la constatació que estem davant una "nova cultura" en la qual "gran part de l'educació estarà basada en continguts generats per les empreses". "Nosaltres ens hem adaptat al digital i sabem distingir plànols", però pels 'Google Kids' missatge comercial i narrativa audiovisual constitueixen una mateixa cosa. "No perceben la distinció i tampoc els importa", observa l'autor.

La narrativa de les marques en l'era 'Google Kids'