馃帗 Narratives pedag貌giques en l'era digital

El grup de recerca 'Fam铆lia, Educaci贸 i Escola Inclusiva' (TRIVIUM) llan莽a aquest advertiment des del mateix pr貌leg del llibre que acaba de ser publicat com a resultat de la seva activitat divulgadora i investigadora dels 煤ltims anys.

Fecha: dimarts, 25 de febrer de 2020 a las 15:15h

Narratives pedag貌giques en l'era digital

Les noves tecnologies digitals incideixen en l'espai educatiu i no sempre amb un resultat benefici贸s. Moltes "poden resultar molt dubtoses des del punt de vista de l'educand", si b茅 茅s cert que algunes poden ser "bons punts de suport sobre els quals sostenir una bona praxi".

El grup de recerca Fam铆lia, Educaci贸 i Escola Inclusiva (TRIVIUM) llan莽a aquest advertiment des del mateix pr貌leg del llibre que acaba de publicar com a resultat de la seva activitat divulgadora i investigadora dels 煤ltims anys. Per貌 l'obra, titulada Intel路lig猫ncia i tecnologia. Reptes i propostes educatives, no es limita a alertar de les interfer猫ncies que pot produir la tecnologia des del punt de vista pedag貌gic, sin贸 que s'esfor莽a a construir alternatives audaces.

I totes aquestes propostes comparteixen un fil conductor: el reconeixement de l'insubstitu茂ble valor educatiu de la narraci贸 i la ficci贸 liter脿ria. Precisament, la prova del car脿cter indispensable del relat per a la formaci贸 integral de la persona 茅s una de les l铆nies de treball preferents del grup TRIVIUM.

El llibre, publicat sota el segell editorial d'EUNSA (Edicions de la Universitat de Navarra), est脿 coordinat per Cintia Carreira, Marcin Kazmierczak i Maria Teresa Signes, membres de TRIVIUM i professors de la nostra universitat.

Les diferents aportacions a aquesta obra col路lectiva s'estructuren en quatre blocs: el primer cont茅 una reflexi贸 猫tica i axiol貌gica sobre la societat tecnol貌gica, la deshumanitzaci贸 o l'煤s del llenguatge; en el segon s'exposen els pilars que fonamenten el potencial pedag貌gic de la narraci贸 liter脿ria; en connexi贸 amb els principis te貌rics, el tercer bloc cont茅 propostes de treball a l'aula vertebrades sobre un eix narratiu; finalment, el quart explora l'aplicaci贸 del m猫tode narratiu en 脿mbits concrets com l'educaci贸 afectivosexual, l'empresa o l'alfabetitzaci贸 cient铆fica.

Com s'ha assenyalat, es tracta d'una obra col路lectiva composta de les aportacions de docents i investigadors de diferents nacionalitats. Aquesta diversitat s'explica, en gran part, pel fet que el llibre suposa, d'alguna manera, la plasmaci贸 del congr茅s internacional Word in Education, que la nostra universitat organitza en col路laboraci贸 amb la Jesuit University Ignatianum (Pol貌nia) i la Facult茅s Libres de Philosophie et de Psychologie (Fran莽a).

 

Narratives pedag貌giques en l'era digital