Els pròxims 4 i 5 de juliol es farà la sisena edició del Congrés Internacional Word in Education, que organitza la nostra universitat en col·laboració amb la Jesuit University Ignatianum (Polònia) i la Facultés Libres de Philosophie et de Psychologie (França). Aquesta última, situada a París, en serà la seu.
Com en edicions anteriors, a través de les diferents ponències, el Congrés pretén reivindicar el paper insubstituïble de la paraula en el procés educatiu i posar de manifest que la paraula i la literatura continuen sent elements clau en la formació del pensament i el desenvolupament de la persona.
Aquesta realitat l'afronten des d'una perspectiva múltiple: pedagògica, psicològica, filosòfica, filològica i artística, en la línia de l'enfocament del grup de recerca TRIVIUM (Família, Educació i Escola Inclusiva), que pertany a la nostra universitat i al qual es vincula l'organització d'aquests congressos.
I es farà gràcies a experts internacionals de diverses especialitats: educadors, psicòlegs, filòsofs, filòlegs i historiadors, que reflexionaran sobre el valor educatiu de la paraula i la literatura. Entre ells, el professor de la Universitat d'Edimburg David Carr i el director del Jubilee Centri for Character and Virtues de la Universitat de Birmingham, Kristján Kristjánsson.
Al cartell de ponents també hi surten diversos professors de la nostra universitat: Marcin Kazmierczak, Enrique Martínez, Maria Teresa Signes, Carmen Ruiz, Joaquín Solana, Miguel Ángel Belmonte, Cintia Carreira, Franciele Corti, Joan d'Àvila Juanola, Agustina Lacarte, Marta Mitjans i Laura Amado. El rector de la Universitat, Rafael Rodríguez-Ponga, serà l'encarregat de l'obertura de l'esdeveniment i impartirà una ponència sobre l'impacte de les paraules.
|
CORREU |