🎓 Diàleg entre periodisme i comunicació corporativa

En el diàleg, l'alternança o l'elecció entre el periodisme i la comunicació institucional pot construir-se una sòlida carrera professional. Un exemple clar d'això és Juan María Hernández Puértolas, que ahir va mantenir una trobada amb els estudiants de periodisme.

Fecha: dijous, 16 de de desembre de 2021 a las 17:15h

Diàleg entre periodisme i comunicació corporativa

En el diàleg, l'alternança o l'elecció entre el periodisme i la comunicació institucional pot construir-se una sòlida carrera professional. Un exemple clar d'això és Juan María Hernández Puértolas, que ahir va mantenir una trobada amb els estudiants de periodisme.

En el marc de l'assignatura 'Empresa Informativa', que imparteix Antonio Martínez Muniente, Hernández Puértolas, que actualment és director de Comunicació de Criteria Caixa, ha explicat les etapes de la seva carrera: un recorregut forjat en viatges d'anada i tornada entre la redacció i el despatx de comunicació corporativa.

Els seus records com a periodista de la secció d'Economia de La Vanguardia remeten a una època de gran intensitat i "adrenalina". Des del seu punt de vista, es tracta d'un ritme excitant, però també exigent.

La comunicació corporativa es mou en una lògica menys frenètica, encara que sempre és present l'obsessió del clipping, ha subratllat. Hernández Puértolas lidera la comunicació de la Fundació La Caixa i de Criteria Caixa, i durant molts anys va ser el dircom d'Abertis.

Des del seu punt de vista, un dels aspectes claus del comunicador corporatiu és saber gestionar la relació amb els periodistes de redacció, sabent que moltes vegades "hi ha interessos divergents". No obstant això, pel que fa a les qualitats personals, corporatiu i periodista no es diferencien tant: tots dos han de ser "curiosos, empàtics i formats".
 

Diàleg entre periodisme i comunicació corporativa