Fecha: divendres, 21 de de març de 2025 a las 16:45h
El BCN Digital Challenge, el certamen nacional d’emprenedoria universitària, ha celebrat la seva 13a edició, consolidant-se com un referent en la innovació i la creativitat juvenil. Enguany, el concurs ha batut un rècord absolut de participació, demostrant l’interès creixent dels estudiants en el desenvolupament de solucions emprenedores.
Organitzat pel Club d’Emprenedors de la Universitat Abat Oliba CEU (UAO CEU), el BCN Digital Challenge desafia estudiants d’arreu d’Espanya a desenvolupar propostes innovadores per a problemes reals plantejats per empreses. Banoffee, Lola Casademunt i Cuulkid són les organitzacions del sector de la moda i la indústria tèxtil que aquest any han proposat els desafiaments, tots ells alineats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Amb el lema "Emprendre és un art", el certamen busca potenciar el talent jove i la seva capacitat per generar impacte en el sector empresarial. En aquesta edició, el jurat ha reconegut a la Gala Final del BCN Digital Challenge el talent de tres projectes guanyadors, destacant la seva creativitat, viabilitat i impacte en el sector tèxtil.
Respecte al repte plantejat per Lola Casademunt, l’equip Wardrobe Scanner AI va aconseguir el primer lloc amb una aplicació basada en intel·ligència artificial capaç d’escanejar l’armari de l’usuari per generar combinacions de peces, optimitzar-ne l’ús i recomanar compres sostenibles. L’equip el formaven David Peidro, Claudia Baró, Valentina Colomer, Alejandro Díez i Lucas Madruga, estudiants de la UAO CEU.
L’equip Cuulcomunity va aconseguir el primer lloc amb una solució innovadora al repte proposat per Cuulkid. L’equip format per Sergio García, Nicolas Sanz i Ignacio Garnica, alumnes de la Universitat CEU San Pablo, va dissenyar una plataforma digital que connecta marques emergents amb consumidors, creant una comunitat per compartir experiències, descobrir productes i potenciar la visibilitat de nous talents.
En el marc del repte proposat per Banoffee, l’equip Pop Up con Arte, integrat per Marta Masip, Andrea Millaruelo, Carla Amador i Abril Pons, alumnes de la UAO CEU, va obtenir el primer premi. La proposta guanyadora ofereix una experiència immersiva a través de la creació d’una botiga efímera que combina moda, tradició i personalització, dissenyada específicament per coincidir amb la Fira d’Abril a Sevilla.
El BCN Digital Challenge 2025 ha comptat amb la participació de 100 estudiants, procedents d’universitats de diverses províncies espanyoles, reafirmant el seu creixement i consolidació com un espai clau per a l’emprenedoria juvenil.
L’esdeveniment ha comptat amb el suport de patrocinadors destacats, entre ells Lola Casademunt, Banoffee i Cuulkid, juntament amb marques reconegudes com Frit Ravitch, ColaCao, La Vinyeta, Nocilla i Santiveri, que han donat suport a aquesta iniciativa compromesa amb el talent emergent i la innovació.
|
CORREU |