🎓 Professionals per portar l’empresa familiar als objectius del segle XXI

La Universitat, en col·laboració de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), impartirà a partir del curs 2016-17 el Màster en Direcció i Gestió de la Empresa Familiar

Fecha: dimecres, 06 de de juliol de 2016 a las 15:15h

Professionals per portar l’empresa familiar als objectius del segle XXI

La Universitat, en col·laboració de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), impartirà a partir del curs 2016-17 el Màster en Direcció i Gestió de la Empresa Familiar. Aquest és el compromís que han adquirit ambdues universitats en el conveni amb què es crea aquest nou programa de postgrau.

Amb la implantació d'aquest màster es dóna resposta a la necessitat d'una formació específica que atengui les singularitats de funcionament i govern que presenten les empreses familiars respecte de les que no ho són. A més, en el cas d'Espanya, formar professionals especialitzats en empresa familiar adquireix un valor estratègic, atès el notable pes que aquest tipus de companyies té en el conjunt de la economia. Segons descriu l'informe ‘L'empresa familiar a Espanya (2015)’, presentat recentment per l'Institut d'empresa Familiar (IEF), el 89% de les empreses espanyoles són familiars i el 67% de l'ocupació és generada per l'empresa familiar.

L'actual director general del IEF i catedràtic de la nostra universitat, Dr. Juan Corona, assumirà la direcció del màster, cosa que és també garantia de l'adequació dels continguts del programa a la realitat de l'empresa familiar.

Els continguts del màster s'impartiran de forma semi-presencial i distribuïts en set blocs: ‘Cultura i valors de l'empresa familiar’; ‘Aspectes jurídic-tributaris’; ‘Entrepeneurship i internacionalització de l'Empresa Familiar’; ‘Direcció estratègica i lideratge’; ‘Estratègia financera, creixement i gestió del patrimoni’; ‘Màrqueting, comunicació i direcció de persones’, ‘Bon govern i continuïtat de l'empresa familiar’.

Com s'ha assenyalat, la creació del màster s'ha formalitzat mitjançant la rúbrica d'un conveni específic de col·laboració, que han signat el rector de la UOC, Dr. Josep A. Planell, i el de la nostra universitat, Dr. Carlos Pérez del Valle.

La implantació d'un màster específic sobre empresa familiar connecta amb una de les línies de treball i recerca de la Universitat, que per a l'estudi d'aquests temes compta amb la Càtedra d'Empresa Familiar i de Creació d'empreses.

Professionals per portar l’empresa familiar als objectius del segle XXI