Fecha: dimecres, 23 de de maig de 2018 a las 16:00h
Un dels models educatius més pioners és el que potencia el desenvolupament de les habilitats i competències dels alumnes mitjançant la robòtica. Mitjançant aquesta metodologia es treballen aspectes com el treball en equip, el lideratge, l'emprenedoria i la capacitat de solucionar problemes.
A la nostra universitat i amb la col·laboració de Lego Education, els alumnes del grau d'Educació han realitzat un taller de cinc sessions sobre 'Robòtica educativa' orientat a alumnes dels graus d'Educació Infantil i Primària. Es tracta d'un taller bàsicament focalitzat en la metodologia 'learning by doing', en el qual la pràctica adquireix una gran importància. S'ha desenvolupat en el marc de l'assignatura Innovació educativa i TIC, que imparteix Ferran Gandol.
Amb l'objectiu de promoure els processos d'innovació pedagògica i el lideratge amb el suport de la tecnologia i el món digital, els alumnes han pogut experimentar el potencial de la robòtica educativa respecte a l'adquisició de coneixements.
Els avanços al món digital tenen un gran potencial educatiu, ja que permet utilitzar la tecnologia com a generadora d'aprenentatges en un entorn de gamificació i treball col·laboratiu. Els mestres i mestres han de compassar els seus mètodes al ritme de la tecnologia, aprenent les competències tècniques i didàctiques amb Scratch (llenguatge de programació visual creat per MIT Mitjana Lab) i fomentar l'ús del pensament algorítmic com a recurs pedagògic.
|
CORREU |