🎓 SEAT i la democratització de la mobilitat urbana

Així com SEAT va permetre popularitzar l'ús del cotxe durant els anys seixanta a Espanya, ara pretén fer el mateix amb la mobilitat urbana.

Fecha: dijous, 19 de de desembre de 2019 a las 12:00h

SEAT i la democratització de la mobilitat urbana

Així com SEAT va permetre popularitzar l'ús del cotxe durant els anys seixanta a Espanya, ara pretén fer el mateix amb la mobilitat urbana. Així ho ha expressat el global general manager, sales & marketing urban mobility a SEAT, Raúl Chanclón, durant una conferència impartida en el marc de les trobades E/xperience Day, que impulsa el Departament d'Empresa i Economia.

"Volem tornar a democratitzar la mobilitat", ha assenyalat. Aquest objectiu es basa a ser protagonistes del moviment de les noves solucions adaptades als entorns urbans: "Fa cinc anys, Uber acabava de començar, no hi havia patinets ni motos eCooltra. Tots estem aprenent". I el que SEAT té clar és que no pot quedar fora d'aquest canvi: "Aspirem a liderar aquesta revolució".

D'aquí sorgeix l'aposta per "fer una cosa diferent, vinculada amb les necessitats actuals". La premissa és desenvolupar vehicles en línia amb els temps actuals, és a dir, "no contaminants, respectuosos amb el medi ambient i connectats amb la joventut".

La gamma de vehicles elèctrics per a entorns urbans de SEAT ja comença a reflectir aquest nou paradigma: el SEAT Tarraco PHEV, el seu primer híbrid endollable; el SEAT Mii electric 2020; el Minimó, un concept car; el patinet eXS KickScooter, o la seva primera moto elèctrica, nascuda de l'acord subscrit amb l'empresa Silence.

L'empresa viu un moment "valent i transgressor", la qual cosa, des del punt de vista de Chanclón, li permetrà expandir-se més: "Les marques valentes connecten amb el públic". Les xifres avalen aquesta impressió: la companyia tancarà l'any amb un increment de vendes, després d'haver crescut el 2018 un 11 %.

El ponent també ha exposat algunes xifres que avalen la posició de SEAT com el primer inversor industrial del país: la seva producció representa l'1 % del PIB espanyol i el 3 % de les exportacions. Aquestes es diversifiquen en molts països, com al Regne Unit (12 %), per la qual cosa una de les preocupacions de SEAT serà afrontar les dificultats del Brexit.

La trobada l'ha conduït el professor de Comunicació Empresarial de la UAO CEU, Antonio Martínez Muniente.

SEAT i la democratització de la mobilitat urbana