🎓 L'eficàcia del SEM a l'entorn de l'E-commerce

La Universitat ha dedicat al tema "E-commerce: més alla de la venda online", la VI edició de la Jornada de Màrqueting

Fecha: divendres, 27 de d'abril de 2018 a las 14:30h

L'eficàcia del SEM a l'entorn de l'E-commerce

L'àmbit del màrqueting es veu cada vegada més influït per l'E-commerce. Aquest canvi s'ha produït a causa de la globalització i la innovació tecnològica que han creat un mercat únic al món online, al que les empreses han d'adaptar-se.

Per aquest motiu, la Universitat ha dedicat al tema "E-commerce: més alla de la venda online", la VI edició de la Jornada de Màrqueting, que s'organitzava amb el suport del Club Màrqueting Barcelona i la Digital Business School. La jornada s'ha dividit en diferents ponències de caràcter transversal en què s'ha abastat el tema de l'E-commerce des de diverses perspectives, amb l'objectiu d'aportar els fonaments sobre com abordar un projecte d'aquestes característiques des de la fase inicial fins a l'avaluació dels resultats.

L'obertura de la jornada l'ha dut a terme el director de comunicació digital de Roca Salvatella, Daniel Maestro, qui ha explicat l'experiència de la seva empresa, que acompanya a empreses tradicionals a transformar-se per arribar al món digital. Seguidament, el fundador d'AllergyChef, Alfons Costas, ha impartit la seva ponència "La teva E-commerce va pel bon camí?". Després d'introduir als conceptes bàsics del màrqueting com són el Cost d'Adquisició de Client (CAC) i el Life Time Value (LTV), Costas ha donat resposta al títol de la seva ponència – "Com saber si la teva I-commerce va pel bon camí?"-. "Quan la teva companyia té recurrència", és a dir, quan aconsegueixes que el teu client compri el més sovint possible. "Què succeeix si el LTV és més elevat que el CAC? Tens un negoci", ha assegurat Costas.

També ha fet referència a les principals fonts online de captació de l'E-commerce i a la importància del SEU, el SEM i les xarxes socials com Facebook o Instagram. D'aquestes pràctiques, ha assegurat que el posicionament SEM és el més eficaç, "si recorres a aquesta pràctica, obtens el 76% del primer clic", i que "has de trobar la palanca que faci créixer la teva companyia". Aquestes tàctiques serveixen de gran ajuda per encaminar la teva empresa però s'ha de tenir en compte les fonts de captació de cost zero com la recomanació, que "és el millor màrqueting que pot tenir una companyia", ha asseverat Costas. Un dels missatges que ha llançat durant la seva ponència, és que els marketers "han d'aprofundir en la fórmula a efectes pràctics, ja que permet focalitzar els esforços i estalviar temps, que és el més car".

El CEO de l'agència SMALLWORLD i professor universitari de Màrqueting d'Esdeveniments, Juan Pablo Sánchez, ha impartit l'última ponència del matí amb 'No em xisclis que no et veig: Atreure clients al nostre E-commerce amb amor', on ha tractat la temàtica de captació de clients i pràctiques d'atracció de consumidors.

Durant les sessions de la tarda, s'han impartit les ponències de la llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques i sòcia de l'agència ÚbicaBelow, Pilar Yépez, amb la seva conferència 'Coneixent al teu consumidor per persuadir i vendre online' i l'acte ha finalitzat amb la ponència 'Com monetizar un I-commerce', de la mà de l'Enginyer Superior en Informàtica i director de Ecomm36, Armando Salvador, qui ha donat una visió més econòmica de l'E-commerce.

L'eficàcia del SEM a l'entorn de l'E-commerce