🎓 La tornada al col·le, millor que a l’oficina

La tornada a les obligacions lectives acostuma a fer-se més dura entre els adults que en els nens. Aquests, gràcies a la seva major flexibilitat i capacitat d'adaptació afronten la "tornada al col·le" amb major naturalitat que els seus pares

Fecha: dilluns, 04 de de setembre de 2017 a las 16:30h

La tornada al col·le, millor que a l’oficina

La tornada a les obligacions lectives acostuma a fer-se més dura entre els adults que en els nens. Aquests, gràcies a la seva major flexibilitat i capacitat d'adaptació afronten la "tornada al col·le" amb major naturalitat que els seus pares. Com afirma el psico-pedagog i professor de Psicologia, Ramón Novella, "el procés d'aterratge dels nens és més senzill".

A més, els escolars solen contrarestar la mandra pel retorn a les aules amb "la il·lusió pel retrobament amb els amics", raó per la qual és més estrany que en un menor es donin els símptomes de la denominada síndrome postvacacional.

A més, en els casos en què el nen manifesta una inusual angoixa davant la tornada a la vida acadèmica, moltes vegades l'origen d'aquest rebuig cal buscar-ho en els mateixos pares. "En moltes ocasions, la síndrome postvacacional dels nens ve generada pels seus propis pares", assenyala Novella. Per tant, els adults han de tractar de controlar les seves reaccions davant el final de les vacances no només per ells mateixos, sinó també per no traslladar una imatge negativa als seus fills. "Si contínuament transmetem el pesar pel final de les vacances i la volta al treball, vulguem o no, estarem generant en els nostres fills la mateixa actitud de queixa i negativisme".

Com detectar que el nen està patint unes sensacions anàlogues a les quals defineixen la síndrome postvacacional? Hi ha alguns indicadors. "La comunicació difícil, el rebuig a parlar del nou curs, els nervis, les dificultats en el somni o en l'alimentació, són senyals d'alerta", enumera Novella.

Hi ha vegades que la inquietud ve generada pel fet que de setembre espera amb importants novetats, com pot ser l'inici d'un nou cicle o el canvi de centre. En aquests casos, és recomanable "anticipar-se a les novetats i explicar adequadament què passarà en aquest futur pròxim, com seran les coses, que experiències es viuran. I després és important, durant els primers dies, estar molt atents a les reaccions del nen per poder ajudar-ho de la millor manera".

La tornada al col·le, millor que a l’oficina