🎓 Triar un aliment és decidir quin món volem

En el col·loqui han estat representades veus d'empreses que participen d'aquest compromís amb la societat.

Fecha: dijous, 14 de de febrer de 2019 a las 21:00h

Triar un aliment és decidir quin món volem

"De la generació de valor per a l'accionista a la generació de valor per a la societat". En aquest trànsit es resumeix el canvi paradigma produït amb el canvi de segle. Així ho afirma Pablo Sánchez, country partner de B-Corp España, una organització que pretén generar comunitat entre les entitats amb una visió ètica de la seva estratègia empresarial.

El que té de bo aquesta nova mentalitat és que no només genera responsabilitats sinó que obre noves oportunitats. En la lògica del compromís amb l'entorn es creen "nous models de negoci i nous serveis socials", ha observat Sánchez durant la seva intervenció en la trobada 'Innovation & Trands in corporate world', celebrat en col·laboració de B-Corp.

Sánchez ha exposat un full de ruta que conté tres etapes: generació d'una comunitat de líders, creació de les eines adequades i inspiració de milions de persones.

En el col·loqui han estat representades veus d'empreses que participen d'aquest compromís amb la societat. Per exemple, la marca de xocolates Pacari serveix d'exemple de com qualitat de producte, rendibilitat i impacte positiu en la comunitat són factors que es reforcen mútuament. "Vint mil persones depenen de nosaltres, i són vint mil persones que estan en el camp. No podem ser sostenibles sense gent en els camps", ha observat el CEO de Pacari, Santiago Peralta

La sustainability manager de Danone Ibèria, Mar Güell, ha reflexionat sobre el contingut ètic que tenen les decisions de consum, molt especialment en l'àmbit de l'alimentació i les begudes. "Cada vegada que et decideixes per un producte alimentari o un altre estàs triant el món que vols". Güell considera que aquesta cultura de vincular conscienciació per l'entorn i la salut amb les decisions alimentàries "comença des de l'educació". En aquest sentit, ha al·ludit al problema de l'obesitat. Unes altres de les claus de l'estratègia de sostenibilitat de Danone són la reducció de la petjada de carbó, l'impacte en la comunitat local i el treball per l'apoderament de la dona

Sostenibilitat en el sector d'alimentació i begudes

La trobada 'Innovation & Trands in corporate world' ha servit de marc per a la graduació de la primera promoció del màster en Food & Beverage Sustainable Entrepreneurship. Precisament, es tracta d'un programa pensat per detectar i aprofitar les oportunitats que s'obren per a l'emprenedoria sostenible en el sector de l'alimentació i les begudes. Com ha explicat a la primera promoció del màster la coordinadora, Chiara Chivera, "heu d'integrar la vostra ètica amb les vostres idees i amb l'entorn". El màster s'imparteix conjuntament amb la SAA School of Management (Torí) i la London South Bank University.

 

Triar un aliment és decidir quin món volem