🎓 VIII Word in Education: escoles de resiliència

Aquest és l'enfocament que es tracta en els congressos Word in Education, que la nostra universitat organitza en col·laboració amb la Jesuit University Ignatianum (Cracòvia, Polònia) i en la Facultés Lliures de Philosophie et Psychologie. La Universitat participa a través del grup de recerca ‘Família, Educació i Escola Inclusiva’ (TRIVIUM) i és l'amfitriona de la pròxima edició, que se celebrarà durant els dies 7, 8 i 9 de juliol.

Fecha:


  • Comienza: divendres, 09 de de juliol de 2021 a las 09:00h
  • Finaliza: divendres, 09 de de juliol de 2021 a las 18:30h
Lugar:


  • Universitat Abat Oliba CEU/ Virtual
Contacto

VIII Word in Education: escoles de resiliència

La paraula és una de les pedres angulars de l'educació. En aquest sentit, parlar de paraula significa relat, narrativa i literatura. Si l'educació aspira a transmetre no solament continguts curriculars sinó també valors, la ficció literària és una eina imprescindible. La ficció literària és la forma més eficaç d'introduir els escolars en conceptes com la valentia, la solidaritat, el coratge o la perseverança.

Aquest és l'enfocament que es tracta en els congressos Word in Education, que la nostra universitat organitza en col·laboració amb la Jesuit University Ignatianum (Cracòvia, Polònia) i la Facultés Libres de Philosophie et Psychologie. La Universitat hi participa a través del grup de recerca Família, Educació i Escola Inclusiva (TRIVIUM) i és l'amfitriona de la propera edició, que se celebrarà els dies 7, 8 i 9 de juliol.

Aquesta VIII edició es dedicarà al tema "Bones pràctiques i reptes per a les escoles al voltant del foment de la resiliència", una perspectiva que connecta amb els treballs del projecte d'R+D+i "Foment de la resiliència en l'educació primària: innovació i formació contínua del professorat".

El congrés acull les ponències plenàries següents:

  • 7 de juliol

Confessar l'inconfessable: els misteris de la creació literària. Carme Riera, Reial Acadèmia Espanyola. 09:00.

La resiliència necessària per a la universitat d'avui. Francisco Esteban, Universitat de Barcelona. 14:45.

  • 8 de juliol

Human resilience, given or built? Michael Boyancé, degà emèrit de Facultés Libres de Philosophie et de Psychologie (França). 09:00.

Aproximacions a la virtut de la fortalesa des del pensament educatiu de Romano Guardini. Rafael Fayos, Universitat CEU Cardenal Herrera. 14:50.

  • 9 de juliol

Respostes resilients en els temps i contextos actuals. Anna Forés, Universitat de Barcelona. 09:00.

Acompanyar-nos en la fragilitat: processos de superació quan el vent bufa en contra. Eduard Sala, Càritas Diocesana de Barcelona. 10:00.

Conferència de clausura. Les bases psicològiques i neurobiològiques de la resiliència infantil-juvenil. Jorge Barudy. 17:30.

La part del congrés oberta al públic en general es retransmetrà per streaming

A més, al voltant del tema proposat, es faran nou taules rodones amb plantejaments tan diversos i suggeridors com "La formació del caràcter en les novel·les de Harry Potter"; "Desig, violència i crisi: el cas de Macbeth"; "Entre prínceps i baobabs. Prejudicis i saviesa a El petit príncep"; "El complex de Telèmac a la telesèrie Euphoria"; "Propostes per al foment de la resiliència de l'alumnat en el context educatiu"; "Narracions i poesia matemàtiques. Una eina de resiliència matemàtica" o "El foment de la resiliència en adolescents a través del videojoc".

Consulta a través d'aquest enllaç el programa complet del Congrés.
 

VIII Word in Education: escoles de resiliència