馃帗 Una xarxa d'agents de felicitat organitzacional

El Servei d'Alumni del grup educatiu CEU ha posat en marxa els esdeveniments Connectant-NOS, un nou espai din脿mic i obert a la trobada de tots aquells que tenen en com煤 haver passat per una aula del CEU.

Fecha: divendres, 08 de novembre de 2019 a las 14:15h

Una xarxa d'agents de felicitat organitzacional

El Servei d'Alumni del grup educatiu CEU ha posat en marxa els esdeveniments Connectant-NOS, un nou espai din脿mic i obert a la trobada de tots els que tenen en com煤 haver passat per una aula del CEU. El primer Connectant-NOS fet a Barcelona ha tingut lloc a la seu de Pangea Travel Store, que proporciona diferents ambients molt aptes per a la interacci贸.

Per inspirar i motivar la relaci贸 entre els assistents, l'acte ha comptat amb la participaci贸 de Silvia Escribano, coach d'alta direcci贸 i experta en emocions, comunicaci贸 i corporalitat. Escribano ha parlat d'un concepte en qu猫 treballa des de fa temps: el benestar corporatiu o felicitat organitzacional.

La felicitat organitzacional dista molt de ser la suma de les felicitats individuals dels membres de l'organitzaci贸. Com explica Escribano, la felicitat del treballador 茅s una responsabilitat individual, per molt que l'empresa pugui contribuir al seu benestar. Per contra, la felicitat organitzacional s铆 que interpel路la l'empresa o instituci贸, que t茅 el deure de disposar els processos i din脿miques de manera que es potenci茂 el desenvolupament dels talents i les capacitats de tots els treballadors.

Productivitat i rendibilitat

En aquest sentit, Escribano recorda que la felicitat organitzacional est脿 indissolublement "connectada amb la productivitat". Part de la import脿ncia d'aquest concepte radica en l'"efectivitat", que s'aconsegueix en el balan莽 entre el desenvolupament personal i professional del treballador i la consecuci贸 d'objectius. Ha d'haver-hi un equilibri, perqu猫 fer prevaldre els objectius per sobre del desenvolupament individual es tradueix en una gran rotaci贸 i, en terme invers, de poc serveix potenciar la realitzaci贸 del treballador si aix貌 no repercuteix en millors resultats.

Escribano ha exposat dades que constaten que una bona pol铆tica de felicitat organitzacional repercuteix en un augment del 30 al 40 % en la productivitat. Cal tenir en compte que nom茅s evitar els costos d'una rotaci贸 elevada ja suposa un estalvi important: "Val la pena invertir en les persones". Com ha observat, "gestionar des de la confian莽a 茅s millor, perqu猫 aquesta 茅s la que fa sorgir les idees".

Estructura en xarxa

La felicitat organitzacional s'edifica sobre tres pilars: condicions de treball, els processos i el lideratge, i el desenvolupament de les persones. Tot aix貌 s'ha de plasmar en una estructura en xarxa, allunyada de les l貌giques jer脿rquiques tradicionals. "Si volem que els processos siguin 脿gils i que les decisions recaiguin en qui realment correspon, cal treballar en estructura de xarxa".

En qualsevol dels nodes d'aquesta xarxa pot haver-hi un agent de la felicitat (els coneguts com a chief hapiness officer): "Els agents de la felicitat poden estar en qualsevol 脿rea".

Despr茅s de la intervenci贸 d'Escribano, s'ha donat pas a un c貌ctel en el qual els assistents han pogut intercanviar impressions i, sobretot, connectar. Els alumni tamb茅 treballen en xarxa. Aquesta 茅s la filosofia de Connectant-NOS.

 

Una xarxa d'agents de felicitat organitzacional