🎓 Amazon i les App competeixen amb els motors de cerca

A més, l'era de l'híper-connexió té implicacions en el món dels negocis. D'aquest aspecte ha parlat l'emprenedora i especialista en l'entorn digital, Silvia Velasco.

Fecha: dimarts, 07 de de maig de 2019 a las 12:15h

Amazon i les App competeixen amb els motors de cerca

La revolució digital ha canviat hàbits, formes de relació interpersonal i la manera d'accedir a la informació. A més, l'era de l'híper-connexió té implicacions en el món dels negocis. D'aquest aspecte ha parlat l'emprenedora i especialista en l'entorn digital, Silvia Velasco. Velasco ha parlat als estudiants de Publicitat i Relacions Públiques des de la seva experiència en empreses com Orange, Pressa, Trade Doubler o Google, companyia del que ha estat la directora de Vídeo, Branding i Agències de Google.

Pel que fa al model de negoci digital, és rellevant el nou paradigma de consumidor que s'ha generat. "El consumidor ara sap i té eines per a informar-se per si mateix. Ha pujat el nivell d'exigència". A més, l'ecosistema ha canviat pel fenomen dels mono-mitjans, que es refereix a la capacitat de qualsevol persona de convertir-se en un mitjà de comunicació.

L'impacte de tot això és molt visible. Per exemple, les botigues de roba tendeixen a convertir-se en xou rooms. Encara que, segons ha observat, l'avanç de l'e-commerce no ha estat tan gran com pogués pensar-se.

El canvi sí que ha estat radical en el consum de mitjans. Als Estats Units i Gran Bretanya el consum digital ja ha superat al de la televisió. Alguna cosa que a Espanya "succeirà ben aviat". Per descomptat, la bolcada ja s'ha materialitzat entre els més joves, un públic al qual les televisions no estan aconseguint arribar.

Segons ha assenyalat Velasco, "les televisions ho tindran difícil per competir, ja que a l'altre costat hi ha grans multinacionals que tenen la tecnologia necessària i són altament escalables". No obstant això, hi ha exemples de formats televisius que han sabut crear sinergies amb l'entorn digital. És el cas d'OT, que és "un cas d'èxit de captació d'audiència incremental a través de xarxes".

En parlar de l'híper-connectivitat, Velasco ha parlat en termes d'un procés que creix exponencialment. "En cinc anys, s'han multiplicat per deu les descàrregues d'aplicacions". Això, paradoxalment, juga en contra d'empreses com Google. "Google té dos grans competidors: Amazon, ja que, quan Amazon entra en un sector, les cerques de Google baixen, i les aplicacions".

 

Amazon i les App competeixen amb els motors de cerca