Fecha: dijous, 29 de novembre de 2018 a las 18:00h

La creativitat, en l'aparador del Drac Novell

La XXI edició del festival de Publicitat Drac Novell Internacional ha començat aquest matí a l'Aula Magna de la Universitat. Aristides Mullerat i Noemí Sánchez, alumnes del grau de Publicitat i Relacions Públiques, han estat els encarregats de donar per inaugurat l'esdeveniment.

Eva Perea, rectora de la Universitat, ha estat la primera a parlar. En la seva intervenció, ha destacat el gran nombre de participacions, rècord de totes les edicions, i ha declarat que "és un honor celebrar aquests premis aquest any i el següent".

José Ángel Abancéns, president de l'Associació Empresarial de Publicitat, ha pres la paraula a continuació per parlar sobre la importància dels premis. Ha catalogat aquesta edició com "la millor de totes", i ha felicitat tant als organitzadors com als voluntaris. "El Drac és un aparador perquè el vostre treball surti a la llum", ha dit, i ha afegit que "té jutges molt professionals i s'han presentat treballs de tot el món". També ha recordat que una de les raons per les quals aquests guardons són tan rellevants al món de la Publicitat és que els treballs es presentaran de forma anònima davant els jutges, per la qual cosa no hi ha cap mena de favoritisme.

Després d'aquesta intervenció, ha arribat el torn de Miquel Gamisans Martín, secretari de Difusió i Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya. El ponent ha insistit en el fonamental que és aprofitar les oportunitats com aquesta per donar-se a conèixer, i ha afegit que, des del Govern de la Generalitat, sempre es buscarà donar tot el suport possible a aquest esdeveniment. Ha conclòs amb un "llarga vida al Drac Novell".

Rècord de peces presentades

El Drac Novell Internacional és un festival dirigit a joves del món de la Publicitat i la Comunicació. Als premis que es concedeixen poden presentar-se universitaris i professionals en l'inici del seu exercici professionals (durant els dos primers anys després d'haver-se titulat). En aquesta XXI edició, el DNI ha batut el rècord de peces presentades. Han estat 1.500, la qual cosa representa un increment de prop del 40% respecte a l'edició anterior.

A més dels premis, el festival compta amb tallers i conferències que permeten entrar en contacte amb figures de referència del món de la Publicitat. En aquesta edició intervenen Toni Segarra (S.C.P.F,), Enric Nel·lo (Full Cicle Karma), Lourdes García (Ohmm), Cristian Monteagudo (Be Agency), Jordi Serra (Cookie Box), Laia Miret (PlayGround), Richard Wakefield (Publicitaris Implicats), Seimi Maza (The Colours Box) i Nacho de Juan-Creix (TL3).

El Drac Novell Internacional, festival impulsat per la Associació Empresarial de la Publicitat, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració de Complot Escuela de Creativos, Casa Mas y Selfpackaging.

Informació de Paula Gómez, estudiant de Periodisme

Drac Novell Internacional