Fecha: dijous, 25 de de gener de 2018 a las 14:30h
La Universitat celebra durant els dies 25 i 26 de gener la V edició del Congrés Internacional Word in Education. Una cita en què especialistes internacionals de diverses disciplines relacionades amb l'Educació (Pedagogia, Psicologia, Filosofia, Filologia o Història de l'Art) reflexionen i reivindiquen el valor de la paraula –del relat- com a element insubstituïble del procés formatiu.
El congrés ha començat amb la ponència del professor d'Ètica i Pedagogia de la Universitat de Birmingham, David Carr. Aquest ha afirmat que existeixen coneixements morals i que la millor manera d'accedir-hi és a través del relat literari. Les persones entenen la seva dimensió moral mitjançant les històries. "En les històries, ens reconeixem a nosaltres mateixos i, d'aquesta manera, la imaginació pot arribar a ser quelcom realista". De manera molt gràfica, ha afirmat que "ningú que no sigui un estúpid pot llegir una pàgina de Jane Austen i dir que no n'ha après gens" informació ampliada en la nota de premsa).
El V Congrés Word in Education neix de l'impuls del grup de recerca de la nostra universitat "Família, Educació i Escola Inclusiva" (TRIVIUM) i es realitza en col·laboració amb la Universitat Jesuïta Ignasiana de Cracòvia (Polònia) i la Universitat de Namur (Bèlgica). En un context de profunds canvis en l'entorn educatiu, aquest grup de recerca i els congressos Word in Education pretén posar de manifest que el relat (novel·les, contes, tradició oral, expressió artística...) és un element imprescindible, sense el qual qualsevol transformació educativa quedaria incompleta.
|
CORREU |