🎓 Crear comunitat des del Màrqueting Digital

En termes de construcció de marc, el próxim objectiu de eCooltra és acréixer el sentiment d'identitat. Així ho ha reconegut el el chief comercial d'aquest operador de motosharing, Jan Trullàs: "Hem fet molt bé la captació, però podem fer més a crear comunitat"

Fecha: dimecres, 04 de de març de 2020 a las 12:30h

Crear comunitat des del màrqueting digital

En termes de construcció de marc, el proper objectiu d'eCooltra és augmentar el sentiment d'identitat. Així ho ha reconegut el chief comercial d'aquest operador de motosharing, Jan Trullàs: "Hem fet molt bé la captació, però podem fer més per crear comunitat". Amb la seva ponència s'ha iniciat la VIII edició de la Jornada de Màrqueting, que anualment s'organitza en el marc del grau en Màrqueting i Direcció Comercial.

Trullàs ha parlat d'un model d'èxit, el d'eCooltra, que en pocs anys s'ha situat com a marca líder al seu mercat. "Som els primers d'Europa en usuaris, nombre de motos i, sobretot, nombre de rotacions i viatges", ha enumerat. Estem davant d'una empresa pionera que ha obert mercat. Ara els que arribin "es trobaran un mercat més madur".

Respecte a l'operativitat del servei de motosharing, el ponent ha afirmat que "el futur vindrà pels 'agregadors' de mobilitat. I, pel que fa a l'àmbit de comunicació, ha destacat l'efectivitat d'accions compartides amb altres marques que, en principi, estan lluny del camp que treballa eCooltra. Un exemple d'això ha estat la campanya feta amb L'Oreal.

Mobilitat sostenible

En la seva intervenció, Trullàs ha fet diverses referències al compromís sostenible de la companyia. Això es reflecteix en l'aprofitament complet de la vida de les motos i les bateries. També s'expressa en la contribució d'eCooltra a la "mobilitat sostenible i compartida". Per això li resulta difícil entendre la limitació de llicències als operadors de motosharing que ha decretat l'Ajuntament de Barcelona.

"300 motos per operador és un model insostenible per a qualsevol companyia que vulgui funcionar en aquest mercat", ha assenyalat sobre aquest tema. El ponent considera que som a temps de buscar-hi solucions. Una d'elles podrà ser l'augment del nombre de llicències, ha suggerit.

Comportaments i patrons

Després de la conferència de Trullàs, la responsable de l'àrea de Canvis de Comportament de Labrand, Ana Reventós, ha explicat la clau de la feina que fa la seva empresa, que radica en el rastreig de comportaments per identificar patrons. Entre d'altres, la ponent ha enumerat els següents: la pèrdua de la innocència, l'exageració de l'ego, la crisi del jo o el retorn a la comunitat. Són patrons que defineixen el nostre temps i que, a imatge d'aquest, poden resultar contradictoris. Així, en l'era digital, s'aprecia un anhel generalitzat de "retorn a la comunitat", al genuïnament humà.

El tema de la VIII Jornada de Màrqueting ha estat el màrqueting i la comunicació en l'economia digital i, a més de Trullàs i Reventós, ha comptat amb la participació de representants d'empreses com Wind Mobility, Petit Bateau o Grey Espanya. La jornada té el suport de Club Marketing Barcelona i el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya.

 

Crear comunitat des del màrqueting digital