馃帗 Crear comunitat des del M脿rqueting Digital

En termes de construcci贸 de marc, el pr贸xim objectiu de eCooltra 茅s acr茅ixer el sentiment d'identitat. Aix铆 ho ha reconegut el el chief comercial d'aquest operador de motosharing, Jan Trull脿s: "Hem fet molt b茅 la captaci贸, per貌 podem fer m茅s a crear comunitat"

Fecha: dimecres, 04 de mar莽 de 2020 a las 12:30h

Crear comunitat des del m脿rqueting digital

En termes de construcci贸 de marc, el proper objectiu d'eCooltra 茅s augmentar el sentiment d'identitat. Aix铆 ho ha reconegut el chief comercial d'aquest operador de motosharing, Jan Trull脿s: "Hem fet molt b茅 la captaci贸, per貌 podem fer m茅s per crear comunitat". Amb la seva pon猫ncia s'ha iniciat la VIII edici贸 de la Jornada de M脿rqueting, que anualment s'organitza en el marc del grau en M脿rqueting i Direcci贸 Comercial.

Trull脿s ha parlat d'un model d'猫xit, el d'eCooltra, que en pocs anys s'ha situat com a marca l铆der al seu mercat. "Som els primers d'Europa en usuaris, nombre de motos i, sobretot, nombre de rotacions i viatges", ha enumerat. Estem davant d'una empresa pionera que ha obert mercat. Ara els que arribin "es trobaran un mercat m茅s madur".

Respecte a l'operativitat del servei de motosharing, el ponent ha afirmat que "el futur vindr脿 pels 'agregadors' de mobilitat. I, pel que fa a l'脿mbit de comunicaci贸, ha destacat l'efectivitat d'accions compartides amb altres marques que, en principi, estan lluny del camp que treballa eCooltra. Un exemple d'aix貌 ha estat la campanya feta amb L'Oreal.

Mobilitat sostenible

En la seva intervenci贸, Trull脿s ha fet diverses refer猫ncies al comprom铆s sostenible de la companyia. Aix貌 es reflecteix en l'aprofitament complet de la vida de les motos i les bateries. Tamb茅 s'expressa en la contribuci贸 d'eCooltra a la "mobilitat sostenible i compartida". Per aix貌 li resulta dif铆cil entendre la limitaci贸 de llic猫ncies als operadors de motosharing que ha decretat l'Ajuntament de Barcelona.

"300 motos per operador 茅s un model insostenible per a qualsevol companyia que vulgui funcionar en aquest mercat", ha assenyalat sobre aquest tema. El ponent considera que som a temps de buscar-hi solucions. Una d'elles podr脿 ser l'augment del nombre de llic猫ncies, ha suggerit.

Comportaments i patrons

Despr茅s de la confer猫ncia de Trull脿s, la responsable de l'脿rea de Canvis de Comportament de Labrand, Ana Revent贸s, ha explicat la clau de la feina que fa la seva empresa, que radica en el rastreig de comportaments per identificar patrons. Entre d'altres, la ponent ha enumerat els seg眉ents: la p猫rdua de la innoc猫ncia, l'exageraci贸 de l'ego, la crisi del jo o el retorn a la comunitat. S贸n patrons que defineixen el nostre temps i que, a imatge d'aquest, poden resultar contradictoris. Aix铆, en l'era digital, s'aprecia un anhel generalitzat de "retorn a la comunitat", al genu茂nament hum脿.

El tema de la VIII Jornada de M脿rqueting ha estat el m脿rqueting i la comunicaci贸 en l'economia digital i, a m茅s de Trull脿s i Revent贸s, ha comptat amb la participaci贸 de representants d'empreses com Wind Mobility, Petit Bateau o Grey Espanya. La jornada t茅 el suport de Club Marketing Barcelona i el Col路legi de Publicitaris i Relacions P煤bliques de Catalunya.

 

Crear comunitat des del m脿rqueting digital