🎓 Grau Màrqueting i Direcció Comercial | Universitat Abat Oliba CEU

El grau en Màrqueting i Direcció Comercial de la Universitat Abat Oliba CEU prepara a l'alumne per exercir funcions directives d'estratègia i màrqueting.

girl
Grau en Màrqueting i Direcció Comercial
Denominació

Grau en Màrqueting i Direcció Comercial

Àrea acadèmica

Empresa i Economia

Durada

4 anys
 

Certificació oficial de qualitat - AQU

Crèdits

240 ETCS

Places

45

Perfil alumnes

Tenir interès per aspectes relacionats amb el màrqueting, la direcció comercial de l'empresa i la seva gestió.

Admissió i matrícula

Sol·licitud d'accés via web, enviament de la documentació i formalització d'ingrés a la Universitat.

Calendari i horari

Calendari Acadèmic

 

Horari Classes
Grau en MÀRQUETING i DIRECCIÓ COMERCIAL
 

Pioners en la implantació dels estudis de Màrqueting a Catalunya

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Visió actualitzada del màrqueting i dels sistemes de venda

En un entorn competitiu i canviant com l’actual, aconseguir l’atenció del client potencial és tot un desafiament per a les empreses i les organitzacions, que han de ser cada cop més dinàmiques i estar orientades al mercat. En aquest context, el màrqueting i la comercialització s’han estès a totes les àrees de l’activitat econòmica, des dels mercats de matèries primeres fins als mercats de les tecnologies més sofisticades, des dels mercats de gran consum fins al business-to-business, els serveis, l’educació, la salut, etc.

El mercat laboral a les àrees de màrqueting i de direcció comercial està fortament influït per la competitivitat empresarial, la internacionalització, la innovació, el canvi tecnològic i les noves formes d’organització del treball. Diversos estudis revelen que la formació del grau en aquestes disciplines proporciona perspectives professionals excel·lents, amb un alt nivell de treball qualificat.

Conscient d’aquestes exigències, i gràcies a la seva llarga experiència en la formació universitària en l’àmbit de les ciències empresarials, la Universitat Abat Oliba CEU ha configurat un programa pensat exclusivament per gestionar i dirigir les àrees de màrqueting i direcció comercial, que ofereix una visió actualitzada dels sistemes de venda i experiències d’èxit que ajuden a crear noves solucions per a nous reptes.

2. Digital Marketing Management

Nou títol propi per dominar l'aplicació del big data en el món empresarial i liderar les estratègies de màrqueting digital. Inclòs al grau en Màrqueting i Direcció Comercial.

3. Aprendre fent

Nova metodologia docent inspirada en els models del learning by doing i la flipped classroom ('classe invertida'), en què l'estudiant es converteix en centre del model d'ensenyament i l'aula, en generadora d'experiències professionals.

  • Fòrum de l'Empresa a Catalunya: punt de trobada i debat del sector empresarial a Catalunya.
  • Jornades de Borsa Universitària: organitzades conjuntament amb la Borsa de Barcelona.
  • BCN Thinking Challengehackathon interuniversitari organitzat pel Club d'Emprenedors.
  • Jornada Anual de Màrqueting: organitzada conjuntament amb el Club de Màrqueting de Barcelona.
4. Programa Aula Emprèn

La UAO CEU aposta pel desenvolupament de l'esperit emprenedor en tots els estudis de l'àrea d'Empresa a través de nombroses iniciatives, entre les quals destaquen:

  • workshop dona emprenedora
  • trobades entre empresa familiar i emprenedoria
  • jornades d'emprenedoria experiencial
  • CEU Emprèn Summer Camp
5. Conveni de col·laboració

La Universitat Abat Oliba CEU i el Club Màrqueting Barcelona tenen un conveni de col·laboració per potenciar projectes en el camp del màrqueting. A més, la UAO CEU ha passat a formar part del Consell Acadèmic del CMB.

  • Jornada anual de màrqueting (maig)
  • World Marketing Festival (octubre)
6. Programa de competències CEU ePlus

El programa CEU ePlus s’incorpora en tots els graus des del primer curs per treballar les competències més demanades pel mercat laboral específicament per a cada carrera. A més, l’estudiant disposa sempre de la possibilitat de fer un procediment individualitzat de coaching

7. Progressive International Development

Nou itinerari d'experiència internacional que fomenta que els alumnes de tots els graus puguin viure una internacionalització dels seus estudis des de primer curs fins a quart amb:

1r) Els estudiants viuran una experiència d'interacció i recerca en línia amb universitats d'Alemanya i el Regne Unit.

2n) Oferim una primera experiència internacional amb un viatge breu a una de les nostres universitats col·laboradores a Europa, on els estudiants podran familiaritzar-se amb els reptes de l'economia global. Rebem alumnes d'altres països europeus i hi fem possible la interacció gràcies a esdeveniments com el Barcelona Thinking Challenge.

3r) Preparem els alumnes per als reptes econòmics transculturals en una col·laboració amb universitats europees. Amb un temari canviant, posem en contacte els nostres estudiants amb els de diverses universitats. En grups multinacionals els alumnes s'enfronten a reptes de responsabilitat social i ecològica.

4t) Ampliem horitzons mitjançant el programa Erasmus o mitjançant estades semestrals en una de les nostres universitats aliades a Europa o Amèrica (Nova York, Boston, Toronto, Santiago, Dublín, Mèxic DF, Florida...). 

8. Investigació

Càtedres i grups d'investigació:

  • Càtedra d'Economia Solidària
  • Càtedra d'Empresa Familiar i Creació d'Empreses
  • Grup d'Investigació en Ocupabilitat, Joves i Exclusió Social (EJES)
  • Grup d'Investigació en Emprenedoria, Estratègia i Competitivitat Empresarial (GREECE)
 

Sortides i pràctiques

SORTIDES PROFESSIONALS

L'estudiant que obté el títol oficial de graduat en Màrqueting i Direcció Comercial per la Universitat Abat Oliba CEU pot desenvolupar la seva professió en els àmbits següents:

  • departaments de màrqueting i comercial de les empreses i organitzacions
  • direcció i consultoria comercial: organització i gestió de la força de vendes

 

  • empreses de màrqueting i publicitat: gestió estratègica de comptes
  • docència universitària

PRÀCTIQUES

Durant l'últim curs del grau es fan les pràctiques obligatòries a empreses, despatxos o institucions dins de l'àrea que prefereixi l'estudiant.

Aquests programes formatius pràctics, inclosos als plans d'estudis, li permeten aplicar i complementar els coneixements adquirits durant la  formació acadèmica i afavoreixen l'adquisició de les competències professionals que facilitaran una futura inserció laboral.

El conjunt d'activitats que l'estudiant haurà de desenvolupar durant el programa es definirà, de mutu acord, entre el tutor o tutora de l'empresa i la persona coordinadora del Servei de Pràctiques i Ocupació responsable del pràcticum.

També, l'estudiant tindrà un tutor o tutora acadèmic que farà el seguiment i la valoració de les pràctiques per garantir-ne el màxim aprofitament.

Per a més informació, podeu accedir al Servei de Pràctiques i Ocupació.

 
  • Relació d'empreses
    PDF
  • Informació i contacte

Internacional

CONVENIS INTERNACIONALS

ARGENTINA

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Universidad Católica de Argentina4*AR UCASpanish
Universidad Católica de la Plata1*AR UCALPSpanish
Universidad Fasta2*AR UFASTASpanish

AUSTRIA

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
The University of Graz1*A GRAZ01German B2/English B2
Kufstein University of Applied Sciences3A KUFSTEIN01English B2

BÉLGICA

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Artesis Plantijn University College Antwerp1B ANTWERP62English B2
EPHEC (École Pratique des Hautes Études Commerciales)4B BRUXEL82French B2/English B2
Howest Hogeschool2B KORTRIJ03English B2/Dutch B2
Thomas More University College4*B MECHELE14English B2

CHILE

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Universidad de Santo Tomás4*CL USTSpanish
Universidad Finis Terrae2*CL FTSpanish
Universidad del Desarrollo4*CL UDDSpanish

COREA DEL SUR

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Soongsil University3*KO SOONGSILEnglish B2

ALEMANIA

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Augsburg University of Applied Sciences - Hochschule Augsburg3D AUGSBUR02German B1/English B1
Zeppelin University (Friedrichshafen)4D FRIEDRI01English B2/German B2
Fachhochschule Köln2D KOLN04English B1/German B1
Munich Business School (MBS)2D MUNCHEN12German C1/English B2

FRANCIA

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Université Montesquieu - Bordeaux IV2F BORDEAU41French B1
ESDES Lyon Business School - Université Catholique Lyon2F LYON10English B2/French B2
ESCE. École Supérieure de Commerce et de Management2F PARIS213English B2/French B2
Université Perpignan VIA DOMITIA2F PERPIGN01French B1 UFR sciences/French B2 others
Toulouse Catholic University4*F TOULOUSE09French B2/English B2
Université Nice Sophia Antipolis2F NICE 01French B2/English B2

HUNGRÍA

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Corvinus University of Budapest (Business School)4HU BUDAPES03English B2/Hungarian B2

IRLANDA

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Maynooth University7*IRL MAYNOOT01English B2

ITALIA

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Università Politecnica delle Marche1I ANCONA01Italian A2/English A2
Università Cattolica del Sacro Cuore6*I MILANO03Italian B1+/English: TOEFL 79 o IELTS 6.0
Libera Università di Lingue e Comunicazione IULM3*I MILANO05Italian A2/English B1

MÉXICO

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Universidad Anáhuac México4*MX UAMNSpanish/TOEFL 89 o IELTS 7.0
Universidad Panamericana2*MX UPSpanish
Universidad del Valle de Atemajac2*MX UNIVASpanish

MALAYSIA

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Taylor's University2*MA KUALA01English B2

PERÚ

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Universidad de Lima2*PE LIMASpanish
Universidad de Piura2*PE UDEPSpanish
Universidad Católica San Pablo2*PE UCSPSpanish

PORTUGAL

universitatplacesCod.UniversitatRequisits d'idioma
Universidade Catolica de Lisboa (Oporto)2P LISBOA01 (Oporto)Portugese A2/English B2
Universidade de Europeia IADE3P LISBOA08English B2
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias3P LISBOA52Portugese B2/English B2

POLONIA

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
John Paul II Catholic University of Lublin6PL LUBLIN02Polish B1/English B2
Nicolaus Copernicus University1*PL TORUN01English B1
Lazarski University2*PL WARSZAW14English B2

SUECIA

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Kristianstad University2S KRISTIA01Swedish A2/English B1

RUSIA

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Lomonosov Moscow State University1RU MSURussian B2/English C1

FINLANDIA

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Laurea University (Espoo)3SF VANTAA06English B2

REINO UNIDO

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Canterbury Christ Church University16UK CANTERB03English B2
University of Glasgow Caledonian12UK GLASGOW08English C1 (Consulta certificados GCU)
Liverpool John Moore University4*UK LIVERPO02English B2
London South Bank University2UK LONDON066IELTS 6.0/TOEFL 550 (PBT)/213 (IBT) 80/CAE
Coventry University4*UK COVENTR02English B2

ESTADOS UNIDOS

universitatplacesCod. UniversitatRequisits d'idioma
Catholic University of America10*US CUATOEFL 80 (IBT)
Florida International University4*US FIUTOEFL 550 (PBT)/80 (IBT)/IELTS 6,5
Manhattan College10*US MCTOEFL 80 (internet based exam), 213 (computer based exam), 550 (paper based exam)
University of Missouri - St. Louis4*US UMSLTOEFL 61 (iBT)/500 (PBT)/173 (CB)/IELTS 5.5
Saint Thomas University Houston2*US USTTOEFL 550
Whitewater University, Wisconsin2*US UWWTOEFL 500 (PBT)/61 (iBT)/ IELTS 5,5
*: Les places es reparteixen entre les diferents carreres.

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL 1r CURS

8.655 €

Les quotes d’honoraris acadèmics corresponen, únicament i exclusiva, a la prestació del servei d’ensenyament en la titulació objecte de matrícula. I aquesta és l’única prestació correlativa al pagament d’aquestes quotes. En formalitzar la matrícula, l’estudiant consent i accepta que la docència, tutories, pràctiques i proves d’avaluació poden ser presencials o a distància (quan les autoritats competents ho imposin, de manera directa o indirecta).

L’obligació de pagament íntegre de les quotes esmentades subsisteix fins i tot en cas que, per causes alienes a la Universitat, algunes de les activitats formatives objecte de la titulació no puguin desenvolupar-se segons la planificació docent prevista a l’inici del curs acadèmic. Si passés, la Universitat garantiria a l’estudiant que tal activitat serà reprogramada per quan sigui possible, tenint en consideració l’interès dels alumnes i els altres criteris acadèmics que s’hagin d’aplicar.

RESERVA DE PLAÇA

Amb el pagament de 1.500 € (a descomptar del preu total del curs) es podrà fer una reserva a la Universitat Abat Oliba CEU, que garanteix una plaça a la carrera, en espera de superar la selectivitat o altres requisits d'accés.

Desistiment de reserva:

S'ha establert fins al 31 de juliol com a període de desistiment de reserva de plaça. D'aquesta manera, ja pots reservar plaça amb les màximes garanties.

FORMA DE PAGAMENT

Un cop formalitzada la reserva de plaça, l'import restant de la titulació es podrà efectuar de les maneres següents:

  • pagament únic

    El pagament únic comporta un descompte del 5 % de l’import de la matrícula.

  • pagament fraccionat

    Pagament fraccionat de la matrícula en cinc quotes per curs.

  • pagament mensual

    En deu quotes a través de finançament bancari especial al 0 % d'interès. També comporta el descompte del 5 % de l'import de la matrícula.

 

  • Nou finançament especial

    Nous acords de finançament bancari amb condicions especials.

    - Banc Sabadell

    - CaixaBank

    - Banco Santander

    Totes les opcions de finançament també comporten el descompte del 5 % de l'import de la matrícula.

MÉS INFORMACIÓ

Contacta amb el Servei d'Informació si vols que et fem un pla econòmic personalitzat.
Tel. +34 932 53 72 00
futurosalumnos@uao.es

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGRÉS

L'estudiant ha de tenir interès per aspectes relacionats amb el màrqueting, la direcció comercial de l'empresa i la seva gestió. Ha de tenir facilitat per comprendre la funció social de l'empresa, l'anàlisi de problemes, el seu diagnòstic i la proposició de solucions; ha de tenir capacitat analítica, de síntesi i de relació amb el grup; facilitat de comprensió i d'abstracció; creativitat; facilitat d'expressió; sociabilitat; una àmplia visió del món i perspectiva sobre la seva possible evolució.

És també d'interès i necessitat el coneixement d'un altre idioma (preferiblement l'anglès), així com tenir aptitud per a la comunicació.

OBJECTIUS

  • Disposar d'un llenguatge econòmic i empresarial depurat, és a dir, tenir un coneixement sòlid dels conceptes i instruments fonamentals de gestió aplicables a les àrees funcionals de màrqueting i comercial de l'empresa.
  • Disposar d'una visió de conjunt de les organitzacions i de l'entorn en què desenvolupen la seva activitat i sobre el qual estan constituïdes.
  • Estar capacitat per comprendre el funcionament de l'entorn empresarial i com afecten els canvis que s'hi produeixen en la presa de decisions empresarials.
  • Desenvolupar les capacitats i habilitats necessàries per aplicar els coneixements adquirits i estar en condicions d'arribar a exercir les activitats professionals pròpies en els diferents àmbits del màrqueting i de la direcció comercial de les empreses i organitzacions.
  • Ser capaç d'avaluar, criticar, discutir, elaborar i exposar proposicions de caràcter empresarial des de la comprensió dels contextos –socials, econòmics, internacionals, etcètera– en què es plantegen.
  • Adquirir una formació humanística sobre la qual basar la seva actitud davant la vida, i les professions per a què s'ha preparat, compatible amb els valors de sostenibilitat i de responsabilitat social de qualsevol tipus d'empresa o organització.
  • Arribar a ser un professional equànime i eficaç que assumeixi l'exercici de la seva professió amb la responsabilitat i sol·licitud pròpies de qui és conscient del compromís que implica una tasca –la de dirigir àrees funcionals i projectes de caràcter empresarial– transcendental per al bé comú i particular.
  • Desenvolupar la capacitat d'iniciativa i de lideratge, així com l'interès pel màrqueting i la direcció comercial.
  • Adquirir els coneixements lingüístics necessaris que exigeix una bona gestió de màrqueting i comercial de l'empresa o organització.

COMPETÈNCIES DEL GRAU

NORMATIVA DE PERMANÈNCIA

INDICADORS DE SEGUIMENT

PLA D'ACCIÓ TUTORIAL