🎓 Els cinc de DayLight demanen lloc en el canvi publicitari

Parlem dels estudiants del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat José Benito, Diogo Brandao, Llivia Deosdad, Nacho Durá i Joan Morato.

Fecha: dimecres, 12 de de febrer de 2020 a las 17:30h

Els cinc de DayLight demanen lloc en el canvi publicitari

No hi ha pressa, diuen, però han vist un buit en el món de la publicitat que ells podrien omplir i no veuen la necessitat d'esperar més. Parlem dels estudiants del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat José Benito, Diogo Brandao, Llivia Deosdad, Nacho Durá i Joan Morato. És a dir, DayLight, l'agència creativa que han decidit fundar, sense que els hagi espantat el fet de ser encara universitaris de tercer.

"Podem donar el mateix nivell que qualsevol agència", afirmen. D'on prové tota aquesta confiança? La resposta cal començar a buscar-la en el festival Drac Novell Internacional (DNI) de l'Associació Empresarial de la Publicitat, les últimes dues edicions del qual s'han celebrat a la nostra universitat. En la del 2018, Brandao i Benito van guanyar en DNI d'or a la modalitat de creativitat en 24 hores. "Això ens va fer pensar que potser teníem alguna cosa que calia explotar". L'any passat va ser DayLight la que directament va assumir el repte de coordinar el DNI. I tampoc es van quedar sense premi: guanyadors en la categoria de videoconcepte.

No obstant això, el DNI no va fer res més que confirmar alguna cosa que el seu professor de Redacció Publicitària i director d'estudis del grau, Alfonso Freire, ja havia apreciat. "Em recordeu Jirada", comentava Freire sobre els treballs que lliurava el grup. El mirall de Jirada és un bon lloc en el qual DayLight pot mirar-se, ja que fa uns anys van recórrer un camí semblant: van fundar una agència sent encara estudiants. Anys després, Jirada continua endavant.

No obstant això, DayLight vol aparèixer ara amb llum pròpia, la que suggereix el seu nom, inspirat en les cançons de Childish Gambino, un artista al qual tots cinc tenien devoció.

Retorn a la personalització

Els cinc membres de DayLigth creuen que poden aportar "un canvi de rumb" al concepte d'agència. Prefereixen definir-se com a agència creativa per la transversalitat de la creativitat. "Avui la comunicació és part fonamental de la vida d'una empresa. El sou mateix dels empleats és comunicació". Per això ens definim com a creatius, "volem omplir tots aquests espais".

També perceben que la Publicitat "està fent un canvi" i volen ser-hi per participar-hi. Des del seu punt de vista, la digitalització retornarà la publicitat al punt del qual venia: la personalització. "Hem fet una volta completa, es va començar amb un missatge molt personalitzat en mitjans especialitzats per, després, prevaler-ne un de més global en mitjans generalistes com la televisió. Ara tornem a la personalització". Això és possible gràcies a la quantitat d'informació dels clients que avui tenen els anunciants. "Tot aquest coneixement et marca creativament, però per a bé", asseguren.

A més del gran desafiament de la coordinació del DNI 2019, DayLight ja ha fet treballs per a l'empresa Barimueble, així com diversos encàrrecs audiovisuals per al Departament de Màrqueting de la Universitat. Així mateix, també col·laboren en la promoció de la nostra universitat amb xerrades sobre personal branding. No hi havia pressa, però ja hi ha molt de camí recorregut.

 

Els cinc de DayLight demanen lloc en el canvi publicitari