馃帗 Els cinc de DayLight demanen lloc en el canvi publicitari

Parlem dels estudiants del grau en Publicitat i Relacions P煤bliques de la Universitat Jos茅 Benito, Diogo Brandao, Llivia Deosdad, Nacho Dur谩 i Joan Morato.

Fecha: dimecres, 12 de febrer de 2020 a las 16:30h

Els cinc de DayLight demanen lloc en el canvi publicitari

No hi ha pressa, diuen, per貌 han vist un buit en el m贸n de la publicitat que ells podrien omplir i no veuen la necessitat d'esperar m茅s. Parlem dels estudiants del grau en Publicitat i Relacions P煤bliques de la Universitat Jos茅 Benito, Diogo Brandao, Llivia Deosdad, Nacho Dur谩 i Joan Morato. 脡s a dir, DayLight, l'ag猫ncia creativa que han decidit fundar, sense que els hagi espantat el fet de ser encara universitaris de tercer.

"Podem donar el mateix nivell que qualsevol ag猫ncia", afirmen. D'on prov茅 tota aquesta confian莽a? La resposta cal comen莽ar a buscar-la en el festival Drac Novell Internacional (DNI) de l'Associaci贸 Empresarial de la Publicitat, les 煤ltimes dues edicions del qual s'han celebrat a la nostra universitat. En la del 2018, Brandao i Benito van guanyar en DNI d'or a la modalitat de creativitat en 24 hores. "Aix貌 ens va fer pensar que potser ten铆em alguna cosa que calia explotar". L'any passat va ser DayLight la que directament va assumir el repte de coordinar el DNI. I tampoc es van quedar sense premi: guanyadors en la categoria de videoconcepte.

No obstant aix貌, el DNI no va fer res m茅s que confirmar alguna cosa que el seu professor de Redacci贸 Publicit脿ria i director d'estudis del grau, Alfonso Freire, ja havia apreciat. "Em recordeu Jirada", comentava Freire sobre els treballs que lliurava el grup. El mirall de Jirada 茅s un bon lloc en el qual DayLight pot mirar-se, ja que fa uns anys van rec贸rrer un cam铆 semblant: van fundar una ag猫ncia sent encara estudiants. Anys despr茅s, Jirada continua endavant.

No obstant aix貌, DayLight vol apar猫ixer ara amb llum pr貌pia, la que suggereix el seu nom, inspirat en les can莽ons de Childish Gambino, un artista al qual tots cinc tenien devoci贸.

Retorn a la personalitzaci贸

Els cinc membres de DayLigth creuen que poden aportar "un canvi de rumb" al concepte d'ag猫ncia. Prefereixen definir-se com a ag猫ncia creativa per la transversalitat de la creativitat. "Avui la comunicaci贸 茅s part fonamental de la vida d'una empresa. El sou mateix dels empleats 茅s comunicaci贸". Per aix貌 ens definim com a creatius, "volem omplir tots aquests espais".

Tamb茅 perceben que la Publicitat "est脿 fent un canvi" i volen ser-hi per participar-hi. Des del seu punt de vista, la digitalitzaci贸 retornar脿 la publicitat al punt del qual venia: la personalitzaci贸. "Hem fet una volta completa, es va comen莽ar amb un missatge molt personalitzat en mitjans especialitzats per, despr茅s, prevaler-ne un de m茅s global en mitjans generalistes com la televisi贸. Ara tornem a la personalitzaci贸". Aix貌 茅s possible gr脿cies a la quantitat d'informaci贸 dels clients que avui tenen els anunciants. "Tot aquest coneixement et marca creativament, per貌 per a b茅", asseguren.

A m茅s del gran desafiament de la coordinaci贸 del DNI 2019, DayLight ja ha fet treballs per a l'empresa Barimueble, aix铆 com diversos enc脿rrecs audiovisuals per al Departament de M脿rqueting de la Universitat. Aix铆 mateix, tamb茅 col路laboren en la promoci贸 de la nostra universitat amb xerrades sobre personal branding. No hi havia pressa, per貌 ja hi ha molt de cam铆 recorregut.

 

Els cinc de DayLight demanen lloc en el canvi publicitari