🎓 L'emprenedor es mesura al mercat

La Universitat ha acollit una nova sessió del Radio Cafè de l'Economista, organitzada pel Col·legi d'Economistes de Catalunya amb el suport de la Càtedra d'empresa Familiar i Creació d'Empreses.

Fecha: dimecres, 28 de de febrer de 2018 a las 17:00h

L'emprenedor es mesura al mercat

La Universitat ha acollit una nova sessió del Radio Cafè de l'Economista, organitzada pel Col·legi d'Economistes de Catalunya amb el suport de la Càtedra d'empresa Familiar i Creació d'Empreses. En aquesta ocasió, el tema central d'aquesta tertúlia econòmica ha estat l'emprenedoria jove.

Una de les idees fonamentals que han formulat els participants ha girat sobre la importància de no prioritzar de forma absoluta la consecució de finançament. Segons els participants del Ràdio Cafè de l'Economista, un dels errors dels emprenedors a l'hora d'iniciar un projecte és focalitzar tota l'atenció sobre el finançament. "Començar per la cerca de finançament és un error de base. Cal intentar buscar-se la vida perquè el projecte tiri avanci sense finançament extern", ha observat el fundador de Doctor Fakoy i professor d'emprenedoria de la Universitat, Alexis Vegas. En aquesta línia, el consultor d'Estratègia Empresarial d'ACCIÓ, Albert Torruella, ha afegit que "cal desmuntar el mite que per crear una empresa fa mancat finançament".

De la mateixa forma, convé que l'empresa evolucioni al ritme que marquen els resultats. Com ha explicat l'emprenedor del sector esportiu, Sergi Belmonte, és una equivocació "crear una macroestructura sense haver venut encara".

Tots els experts citats en aquesta tertúlia, que ha estat conduïda pel director del gabinet de premsa del Col·legi, Víctor Bottini han coincidit en la importància de partir d'un bon model de negoci. Un cas clar és el de les startups. "Les startups fracassen per no tenir molt definit el model. Sense ell, la caiguda sempre és més greu", ha apuntat Torruella.

L'emprenedor es mesura al mercat